Każdego dnia na forach internetowych, blogach, portalach społecznościowych czy w porównywarkach cenowych pojawiają się setki opinii dotyczących firm, produktów, usług czy poszczególnych pracowników. Z badania „Trust in Advertising wynika, że aż 70% Internautów kieruje się opinią znalezioną w sieci, dlatego nie można lekceważyć komentarzy pojawiających się w Internecie. Zła reputacja może nie tylko zniechęcić potencjalnych Klientów, ale również doprowadzić do upadku firmy.
Czarny PR prowadzony przez konkurencję jest bardzo szkodliwym działaniem wpływającym na wizerunek firmy. Negatywne komentarze na forach, złe opinie w porównywarkach cenowych i liczne pomówienia potrafią zniszczyć reputację nawet najbardziej renomowanej firmy. By ustrzec się przed negatywnym PR-em niezbędny jest codzienny monitoring Internetu pod kątem nowych informacji pojawiających się na temat firmy. Szybka reakcja na niepochlebną opinię, może uratować całą sytuację i tym samym wizerunek firmy. Komentarze dodawane przez niezadowolonych klientów często są niezgodne z rzeczywistością, dlatego warto odpowiadać na nie regularnie. Ochrona przed czarnym PR zapewni Państwa firmie dobrą reputację w Internecie.