Poradnik, jak założyć sklep interentowy

„Mam własną firmę!” – czyli jak założyć swój sklep internetowy

No dobrze. Wiemy już, że nie warto marnować czasu i zastanawiać się nad swoją przyszłością zbyt długo. Nie jest sekretem, że lepiej pracować dla siebie, niż dla kogoś. Wiemy również, że nie jest to tak trudne, jak się może wydawać. Większość z nas to ludzie młodzi, ambitni i pełni zapału. Dlaczego by nie wykorzystać tej energii do stworzenia czegoś, co pozwoli nam stać się swoim własnym szefem?

Jak podają źródła, zakupy w internecie robi około 9 mln Polaków, z czego aż 15% przyznaje, że transakcji dokonuje kilka razy w tygodniu, a liczby z roku na rok wzrastają. Ludziom zależy na sprawności, szybkości i wygodzie.

Masz pomysł na biznes, fundusze i plan działania? Świetnie. Poprzedni artykuł pokazał jak ważnym elementem każdej sprzedaży jest obecność w Internecie. Ludzie kupują oczami, dlatego warto zadbać, by nasz produkt nie tylko zachęcał ceną i jakością, ale również sposobem w jaki jest zaprezentowany. A do tego potrzebujemy sklepu internetowego.

Przedstawiamy kilka pomysłów jak rozpocząć swoją działalność online:

  1. Allegro

Opcja dla początkujących. Oczywiście, znamy osoby, dla których sprzedaż na portalu jest jedynym źródłem utrzymania. Istnieje wiele przedsiębiorców, którzy dzięki setkom pozytywnych opinii zadowolonych klientów, w sposób naturalny wypozycjonowali swój sklep tak, by przynosił im bardzo wysokie zyski. Pamiętajcie jednak, że sprzedaż na Allegro to nie wstawianie kilku produktów dziennie i czekanie na klientów. To codziennie monitorowanie cen u konkurencji, uruchamianie aukcji. Dla ludzi myślących pragmatycznie odpowiednim wyjściem jest założenie konta formowego na platformie i uruchomienia na niej sklepu internetowego Allegro. Ta opcja niesie za sobą szereg udogodnień, zaczynając na braku konieczności ponownego umieszczania wszystkich produktów co dwa tygodnie, kończąc na niższych kosztach prowizji od sprzedaży.

Jednakże, jak już wspomniałam, jest to rozwiązanie dla początkujących. Naturalnie, istnieją przypadki Allegrowych wyjadaczy, którzy radzą sobie często lepiej niż niejeden sklep internetowy, ale są to osoby, które poza Allegro posiadają również kilka sklepów online, które generują dla nich większość przychodów.

  1. WordPress

Najpopularniejsza platforma blogowa. Dane Forbes z 2012 roku mówią o 60 milionach stron opartych o ten system. WordPress.com podaje w swoich statystykach, że każdego miesiąca ok 409 milionów ludzi przegląda ponad 15 bilionów stron opartych na systemie WordPress”http://fatcolors.pl/dlaczego-wordpress-jest-najlepszym-systemem-do-zarzadzania-trescia-na-stronie-internetowej/

WordPress pozwana nie tylko na prowadzenie bloga i reklamowanie swoich produktów. Już za około 30 dolarów możemy zakupić profesjonalny szablon, który pozwolić odpowiednio skonfigurować treści umieszczane na stronie, jak również umożliwi dodawanie produktów

Wystarczy założyć serwer (np. http://o12.pl/hosting

  1. PrestaShop

Kolejnym, wydaje się, że najłatwiejszym rozwiązaniem jest założenie darmowego sklepu internetowego na stronie PrestaShop. Strona oferuje nie tylko założenie, konfigurację i spersonalizowanie wyglądu sklepu, ale również szereg szkoleń, które mają na celu polepszyć wydajność sklepu i uczynić cię ekspertem e-commerce. Brzmi jak konkurencja dla WordPressa..

  1. Agencje interaktywne

No właśnie, dlaczego nie poprosić o pomoc specjalistów? Kupowanie hostingów jest dobrym rozwiązaniem, ale przedsiębiorcy, którzy chcą na bieżąco dopasowywać się do potrzeb klientów powinni pomyśleć o pomocy profesjonalistów. W każdej z agencji, która posiada w swojej ofercie usługę web designu, pracuje zespół ludzi, którzy pasjonują się projektowaniem i programowaniem, i zgodnie z twoimi wymaganiami, znajda dla ciebie najlepsze możliwe rozwiązanie za niewielką cenę. W zależności, czy interesuje cię podstawowy landing page, czy sklep z wieloma zakładkami i podstronami – uzyskasz założony efekt oraz sklep internetowy, którym będziesz mógł samodzielnie zarządzać.

A z naszej strony mała rada:

  • Zadbaj, by Twój sklep prezentował się profesjonalnie i estetycznie. Nie decyduj się na ciemne kolory i wymyślne, małe czcionki. Sklep ma być widoczny i łatwy w obsłudze. Współczesny konsument jest leniwy, lubi mieć wszystko podane na tacy bez konieczności podejmowania jakiegokolwiek wysiłku.

  • Zagwarantuj klientowi komfort i bądź na każde jego zawołanie. Pamiętaj, że niezadowolony klient opowie o swoim doświadczeniu grupie znajomych, a nie chcesz przecież zbędnego czarnego PRu, prawda?

  • Pamiętaj, że obsługa klienta nie sprowadza się jedynie do zaksięgowania kwoty na koncie i wysłania produktów. Zarówno obsługa przed jak i posprzedażowa odgrywają niezwykle ważną rolę w procesie dokonywania zakupów. Odpowiadając na ewentualne pytania klienta zadbaj by poczuł się komfortowo; pokaż że traktujesz go priorytetowo – nie szablonowo.

    Po zrealizowaniu transakcji, zwłaszcza na początku Twojej kariery handlowca, pozwól sobie zadzwonić do klienta z pytaniem, czy towar/usługa spełniła jego oczekiwania – możesz na tym jedynie zyskać. Możesz zawsze poprosić o pozostawienie swojego śladu w postaci rekomendacji, którą umieścisz na stronie lub pozytywnego wpisu na jednym z forów tematycznych.

Kilka słów o pozycjonowaniu.

Jeśli właśnie rozpoczynasz swoją przygodę z e-commerce powinieneś zadbać o to, by sklep był widoczny i rozpoznawalny. Możesz sprzedawać najlepszej jakości produkty, ale pozostając niewidzialnym w Internecie nie masz co liczyć na wzrost sprzedaży. Doskonałym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest zapoznanie się z pojęciem SEM. Większość przedsiębiorstw otwarcie korzysta z gotowych rozwiązań agencji interaktywnych, jakimi są kampanie Google AdWords. Nie jest również tajemnicą, że AdWords to najbardziej efektywne narzędzie remarketingowe. Za ustaloną przez Ciebie kwotę oraz dobrane słowa – klucze AdWords jest w stanie skupić na Twojej stronie uwagę ludzi potencjalnie zainteresowanych branżą, w której działa twoja firma. Płacisz jedynie za efekty, a te z kolei sa gwarantowane.

olga.

Jedno przemyślenie nt. „Poradnik, jak założyć sklep interentowy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>