Jak reklamować firmę na Facebooku?

Wybij się z tłumu nudnych i nieaktualnych reklam na Facebooku. Publikując nieatrakcyjną treść nie zdobędziesz rzeszy fanów, a przecież to oni są potencjalnymi klientami Twojej firmy. Jak w takim razie zadbać o promocję marki za pomocą fanpage’a?

social2

1. Określ grupę docelową

Najważniejsze jest zdefiniowanie swoich klientów – musisz wiedzieć do kogo kierujesz treść, aby tworzyć ją we właściwy sposób. Logiczne jest, że inaczej formułujesz wypowiedzi skierowane do nastolatków, inaczej zaś do dojrzałych osób. Produkt przeznaczony dla wszystkich nie dociera tak naprawdę do nikogo – pamiętaj o tym.

2. Publikuj wartościową treść

Fani napłyną sami, jeśli będziesz przekazywać im ciekawy content. Twórz oryginalne wpisy, które pozwolą Ci zatrzymać klientów i zainteresować nowych. Nie pozwól, aby posty publikowane na fanpage’u były banalne – zaskakuj fanów nowościami z branży, ciekawostkami i spójną grafiką. Zadbaj o rzetelność i estetykę. Możesz też co jakiś czas wpłynąć na emocje – tego typu treści mało kogo pozostawią obojętnym.

3. Promuj posty

Korzystaj z możliwości promowania wpisów – dzięki niej zobaczy je większa liczba potencjalnych klientów. Nie musisz stosować jej do wszystkich publikacji, wystarczy że wybierzesz te najatrakcyjniejsze:

– poradniki – odbiorcy uwielbiają treści, które mogą im w czymś pomóc,

– odniesienia do Twojej głównej strony – dzięki temu użytkownicy Facebook’a odwiedzą witrynę, na promocji której najbardziej Ci zależy,

– aktualna treść – dziś musisz być na czasie, bo to świadczy o Twojej autentyczności.

Zawsze pamiętaj o adekwatnej do wpisu grafice.

4. Organizuj konkursy

Wszyscy lubią dostawać coś za darmo – wykorzystaj to! Dobrym pomysłem będzie pobudzenie kreatywności fanów i zachęcenie ich do zrobienia fotografii czy stworzenia ciekawej treści. Na początku nie wymagaj zbyt wiele, jeśli nie chcesz odstraszyć użytkowników. Postaraj się, aby nagroda była atrakcyjna i wzbudziła tym samym ruch na stronie.

To tylko kilka wskazówek, dzięki którym możesz zacząć promować swoją firmę na Facebook’u. Z czasem na pewno sam zauważysz, jakiego typu działania podobają się Twoim odbiorcom i przynoszą zyski. Zawsze kieruj się zasadą, że jakość jest ważniejsza od ilości.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *