facebook-260818_1920

Cele reklamowe na Facebooku

Pierwsze kroki w korzystaniu z menadżera reklam mogą przysporzyć kilka przeszkód. Pierwszą z nich jest zdecydowanie konfiguracja. Najczęściej popełnianym błędem, jest wybór pozyskania polubień, nawet jeśli nie jest to naszym celem. Takie działanie może doprowadzić do utraty naszego budżetu. Jeśli, więc chcemy wygenerować dobre wyniki, musimy w pełni zrozumieć wszelkie cele.

Świadomość- Działania- Konwersja

Facebook klasyfikuje cele na trzy odrębne kategorie, które mają za zadanie osiąganie różnych celów. Pierwszymi z tych kategorii, jest świadomość i działania. Zadaniem świadomości jest wzbudzanie zainteresowania, wśród użytkowników, tym co posiadamy jako firma. Działania natomiast, są chętnie wykorzystywane, w momencie, gdy chcemy dotrzeć do osób stricte zainteresowanych naszymi ofertami. Tak więc, tego typu osoby będą znacznie częściej angażować się w oferty lub chociażby poznać więcej szczegółów na ich temat. Ostatnia kategoria to konwersja, którą wybieramy jedynie w sytuacji, gdy chcemy, aby większa ilość użytkowników zarejestrowała się w naszym internetowym sklepie. Jak widać każda z kategorii, posiada swoje własne określone cele, które możemy dopasować do swojej kampanii.

Jakie cele posiadają dane kategorie?

Świadomość dzieli się na dwa główne cele, są nimi rozpoznawalność oraz zasięg. Pierwszą z opcji wybieramy, jeśli chcemy, aby nasza marka była bardziej rozpoznawalna ale niekoniecznie oczekujemy angażowania się użytkowników. Zasięg natomiast wykorzystywany jest w momencie, kiedy chcemy zwiększyć docelową liczbę osób za pomocą ograniczonego budżetu dziennego. To dobry sposób na przyciągnięcie osób o poszczególnym zainteresowaniu. Działania dzielą się na aktywność, działania, wyświetlenia oraz instalacje, wiadomości i pozyskanie leadów. Ruch umożliwia ruch poza portalem Facebook, jak na przykład przekierowanie na bloga czy stronę. Aktywność to dobre rozwiązanie, jeśli chcemy przyciągnąć użytkowników do tymczasowej oferty. Przy konwersji pojawiają się schody, żeby z niech korzystać potrzeba dostarczyć Facebookowi odpowiednich danych do analiz.

Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu facebooka? Skontaktuj się z nami teraz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>