Jak promować posty na Facebooku?

Wielu blogerów, influencerów, przedsiębiorców, ale również zwykłych użytkowników Facebooka pragnie poszerzyć zasięgi i promować swoje posty. Jednak jak robić to tak, aby promocja postu równocześnie poprawiła sprzedaż danej rzeczy, idei czy marki?
Dzisiaj pokażemy Wam sposób na promowanie postów i co za tym idzie zwiększanie liczby obserwujących nas osób.

DLACZEGO PROMUJEMY POSTY?

Kiedy jest się małą firmą i dopiero wkracza do świata social mediów takie rozwiązanie może okazać się mało korzystne. Promowanie postów na Facebooku w początkach swojej „internetowej kariery” może się okazać nieopłacalne. Większe zasięgi oznaczają wydawanie większych sum pieniędzy, z którymi mniejsze firmy mogą sobie nie poradzić.
Promowanie postów dotarciu do większej ilości odbiorców. Będąc coraz „większym” na Facebooku, portal automatycznie skraca nasze dojścia, ukrywa posty. Co w takim razie robić?

TWOJA GRUPA DOCELOWA

Mając już świadomość tego, że czas zacząć powiększać swoje zasięgi i promować posty należy wiedzieć do jakiej grupy odbiorców mają te posty trafić. Jest to bardzo ważne, ponieważ o dziwo duża ilość „lajków” nie zawsze oznacza sukces promowania. Aby powiedzieć, że post został skutecznie wypromowany aktywność na fanpage musi przekładać się na sprzedaż produktu. Nie zależy nam na tym, że ktoś kto w ogóle nie zna się na tematyce naszej marki polubił post, bo to nic nie da, produkt nie został kupiony.
Grupa docelowa to grupa osób, do których chcesz trafić ze swoim produktem. Należy zastanowić się kogo dany produkt zainteresuje, jaki jest jego przedział wiekowy, płeć, miejsce zamieszkania, poglądy czy zainteresowania. Wtedy łatwiej jest nie trafić na „puste” konta, które nie zrobią nic poza kliknięciem łapki w górę, bardziej z przyzwyczajenia niżeli samego zainteresowania.

PRZYCIĄGNIJ UWAGĘ ODBIORCY

Sama promocja niewiele zdziała, jeśli post będzie zbyt długi, monotonny, beż żadnych emotikonek i dodatkowo bez żadnego zdjęcia przyciągającego uwagę.

Pisząc post, który chcemy wypromować należy pamiętać o kilku zasadach:

  1. Krótko zwięźle i na temat – opis nie ma być esejem, na 3 strony. Powinien zawierać najważniejsze informacje (bez wdawania się w szczegóły).
  2. Linki do strony internetowej – wstawianie linków do stron wzbudza u odbiorcy chęć dowiedzenia się więcej. Krótki opis nie zaspokoi ciekawości potencjalnego kupca, sprawi, że ten po więcej szczegółów uda się właśnie na stronę.
  3. Emotikony – one mają wielką moc przyciągania uwagi i jednocześnie nie nudzą podczas czytania. Sprawią, że post jest ciekawszy, emocjonalny i najważniejsze – nie nudzi odbiorcy!
  4. Grafika – odpowiednio zrobiona może okazać się kluczem do sukcesu. Jest ona wizytówką strony i jednocześnie wielkim banerem reklamowym. Podczas skrolowania tablicy na Facebooku nie zwraca się uwagę na zamieszczone teksty, ale właśnie na zdjęcia pod nimi. Można mieć najlepiej napisany post, bez błędów, z przecinkami w odpowiednich miejscach, emotikonami podnoszącymi standardy tekstu, ale bez grafiki – użytkownik Facebooka nie zawiesi na nim swoje wzroku nawet na pół sekundy

MENEDŻER REKLAM

Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że łatwa i szybka droga do celu nie zawsze jest efektywna. Publikując post na stronie Facebook wyświetla nam się kuszący przycisk „promuj post”. Co się stanie po jego kliknięciu? Algorytm automatycznie wysyła post do osób, które najczęściej klikają przycisk „lubię to” i komentują każdą aktywność znajomego na Facebooku bez większego zastanowienia. Jednak czy na tym najbardziej będzie nam zależeć? Oczywiście, że nie. W ten sposób posty może i będą miały większą ilość wyświetleń czy komentarzy, lecz w żaden sposób nie przełoży się to na sprzedaż produktu czy marki. Więc jeśli nie „promuj post”, to co?

Naszą propozycją jest menadżer reklam. Promowanie postów tą drogą pozwala:

  • świadomie wybrać grono odbiorców, do którego ma trafić nasza reklama (interfejs promowania poprzez „promuj to” nie ma możliwości takiego wyboru)
  • monitorować, analizować i optymalizować post, ilość wyświetleń, ilość kliknięć i cenę za kliknięcie, aż do osiągnięcia zamierzonego celu
  • określić budżet jaki chcesz przeznaczyć na swoją reklamę

Jak to wszystko mieć?

  1. Zaloguj się na stronę Facebooka, a następnie wyszukaj „Utwórz” (prawa kolumna) i kliknij w „Reklama”
  2. Po otworzeniu panelu Menadżer Reklam – wybierz cel reklamy
  3. Wybierz grupę odbiorców, umiejscowienie reklamy, godzinę (czy też dzień), w której post ma być opublikowany i budżet. Następnie przejdź do tworzenia kreacji reklamowych
  4. Wybierz opcje „użyj istniejącego postu” i znajdź post, który chcesz promować
  5. Potwierdź reklamę i gotowe!

Post musi przejść weryfikację, która może zajmować od 15 min do nawet 24h! Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem możesz cieszyć się swoją reklamą.

PAMIETAJ, ŻE…

  • Każda bezpłatna interakcja pod postem może zmniejszyć koszty reklamy
  • Cele menadżera są bardzo różne i musisz wiedzieć jakie dokładnie korzyści ma Ci przynieść dana reklama
  • Od Ciebie zależy jaka jest zawartość reklamowanego postu – Facebook tylko ją promuje
  • Warto umieszczać linki do strony internetowej, aby ułatwić potencjalnemu klientowi dostęp do Twoich produktów
  • Użycie odpowiednich hasztagów również pomaga w promocji

Bez względu na ta jaką drogę wybierzesz („promuj post” czy menadżer) życzymy powodzenia!

Poprzedni Wpis
Następny Wpis