Piksel Facebooka - jak go zainstalować i do czego służy?

Piksel Facebooka – jak go zainstalować i do czego służy?

Piksel Facebooka – co to jest?

Piksel to kawałek kodu HTML, a zarazem darmowe narzędzie analityczne dostępne na Facebooku. Jego zadaniem jest pomoc w pomiarze skuteczności działania reklam. Piksel bazuje na analizie czynności podejmowanych przez użytkowników, zbiera informacje o ich aktywności na stronie i pomaga tworzyć listy odbiorców, które później można łatwo wykorzystać do emisji reklam na Facebooku.

Korzyści płynące z zastosowania Piksela

Korzystanie z narzędzia, jakim jest Piksel, umożliwia odnajdywanie osób potencjalnie zainteresowanych Twoją działalnością oraz tworzenie bazy odbiorców o konkretnych cechach. To z kolei pozwala na wyświetlanie reklam właściwym użytkownikom portalu, a co za tym idzie, może prowadzić do zwiększenia sprzedaży Twoich produktów.

Takich rezultatów nie osiągnie się jednak bez pomiaru i analizy wyników reklam. Na szczęście Piksel uruchamia się zawsze wtedy, gdy ktoś podejmuje w witrynie jakiekolwiek działanie – dokonuje zakupu, umawia się na wizytę czy zapisuje na newsletter. Do każdego z takich działań masz dostęp, przeglądając Menadżer zdarzeń, którego monitorowanie pozwoli Ci na odnalezienie klienta i zachęcenie go do powrotu na Twoją stronę. To między innymi za sprawą Piksela po niewinnej wizycie w internetowym sklepie obuwniczym jesteś otoczony reklamą kolejnych par butów, które nie dają zapomnieć Ci o chęci zakupu.

Jak zainstalować Piksela Facebooka?

W pierwszej kolejności przejdź do Menadżera reklam Facebooka (facebook.com/ads/
manager), a następnie, by pozyskać swój indywidualny Piksel, wybierz Menadżer zdarzeń. Kliknij na zieloną ikonkę plus i połącz źródła, wybierając opcję Internet. Zatwierdź opcję „Piksel Facebooka” i nadaj mu dowolną nazwę. Wygenerowany kod możesz przesłać firmie, która zajmuje się budową Twojej strony lub zainstalować go samodzielnie. Niezbędny będzie oczywiście dostęp do kodu źródłowego Twojej strony. Ręczną instalację rozpocznij od skopiowania stworzonego Piksela i zaimplementuj go na stronie, wklejając go pomiędzy znaczniki <head> i </head> . Sprawdź, czy po tej operacji strona wyświetla się prawidłowo. To wszystko!

Aby przekonać się, czy świeżo zainstalowany Piksel działa jak należy, po prostu poczekaj chwilę na wyświetlenie liczb i wykresów. Korzystając z przeglądarki Google Chrome, możesz też pobrać darmowe rozszerzenie Facebook Pixel Helper, które pomoże ustalić, czy kod został poprawnie wstawiony.

Konfiguracja zdarzeń w Pikselu Facebooka

Udana instalacja piksela oznacza możliwość personalizacji reklam skierowanych do konkretnej grupy odbiorców, którzy wykonali daną aktywność na stronie. Jednak oprócz tego możesz też rozszerzyć pakiet swych korzyści o tzw. zdarzenia. Facebook rozpoznaje standardowe zdarzenia spotykane w sklepach internetowych i na innych stronach. Mowa tu między innymi o dodaniu produktu do koszyka, założeniu przez użytkownika nowego konta czy personalizacji zamówienia. Dzięki dodatkowej wtyczki zdarzeń będziesz w stanie przypomnieć klientowi o konieczności dokończenia zakupów i dokonania zapłaty, podziękować za pobranie aplikacji lub odświeżyć jego pamięć, wyświetlając produkty, które dodał do swojej listy życzeń.

Jak zacząć korzystać z tych funkcji? W panelu reklamowym kliknij „dodaj zdarzenia”, a następnie wybierz „from the pixel”. Później otwórz narzędzie do konfiguracji zdarzeń i zdecyduj, na której podstronie chcesz dodać wybrane zdarzenie. Po wklejeniu linku podstrony naciśnij „przejdź do witryny”. Wybierz, czy chcesz monitorować konkretny przycisk na stronie czy adres url. Każde kliknięcie wskazanego przycisku zostanie odnotowane, a wybranie adresu url otwiera przed Tobą kolejną opcję czyli wybór konkretnego zdarzenia (np. przejścia klienta do koszyka), które zostanie zapisane w Pikselu. Operację zatwierdzasz. W panelu reklamowym powinny być już widoczne zdefiniowane przez Ciebie zdarzenia.

Piksel Facebooka – narzędzie potrzebne, a wręcz niezbędne

Brak Piksela ogranicza Twoje szanse na targetowanie reklam i ich optymalizację. Przy odpowiednim wykorzystaniu tego prostego narzędzia jesteś w stanie zadawalająco zwiększyć efektywność tworzonych przekazów reklamowych. Facebook zbiera masę danych, z których korzystać możesz również Ty. Nie zapomnij jednak poinformować o tym swoich potencjalnych klientów.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis