Jak tworzyć skuteczne i angażujące posty na Facebooku?

Jak tworzyć skuteczne i angażujące posty na Facebooku?

Facebook jako wizytówka Twojej firmy

Obecnie coraz częściej pierwszym miejscem, w którym szuka się informacji są media społecznościowe. Fanpage na Facebooku z pewnością mieć warto. Pozwala on dotrzeć do Twoich odbiorców, ułatwia proces komunikacji, może stanowić bazę potencjalnych klientów. Na prowadzoną stronę trzeba mieć jednak pomysł. W końcu będzie ona stanowić wizytówkę Twojej firmy.

Publikowane posty nie powinny być przypadkową zbitką newsów. Chaos jest niewskazany. Przemyślana kreacja contentu musi angażować użytkowników portalu, wzbudzać pozytywne emocje i budować pożądany wizerunek marki.

Zasady tworzenia treści na Facebooku

Na początku należy zastanowić się, kim będą Twoi odbiorcy i dla kogo zamierzasz tworzyć internetowe treści. Nie każdy będzie zainteresowany Twoimi produktami czy usługami, a swój przekaz powinieneś kreować tak, by trafić do określonej grupy docelowej. Dostosuj język wypowiedzi, pomyśl, co interesuje, bawi i angażuje ludzi, do których chcesz trafić. Jaki jest ich styl życia? O czym marzą? Co ich inspiruje?

Na swoim fanpage’u prezentuj dokonania Twojej firmy i nowo wprowadzane na rynek produkty. Odpowiadaj na pytania klientów. Buduj profesjonalny obraz marki. Nie ograniczaj się jednak tylko do postów ściśle powiązanych z Twoją działalnością.

Nie zapominaj, że social media to zabawa! Zaprojektuj dla Twoich obserwatorów zagadki, łamigłówki i rebusy. Przyciągnij ich uwagę. Pozwól się wypowiedzieć, publikując ankietę, a tym samym zachęcaj do pozostawienia różnych reakcji pod postem. Jeżeli masz taką możliwość, organizuj konkursy z nagrodami. Zadawaj też pytania. Najlepiej zamknięte, tak by Twój skrolujący ekran odbiorca mógł udzielić szybkiej i prostej odpowiedzi. Niestety może nie mieć on czasu, siły albo ochoty na napisanie rozbudowanego komentarza.

Zamiast ściany tekstu wybierz rzucającą się w oczy grafikę, chwytliwy slogan lub krótki fragment wideo. Postaw na jakość, nie ilość. Wyznacznikiem sukcesu okazuje się być współczynnik zaangażowania fanów Twojej strony w prezentowane na niej treści. Współczynnik, który rośnie, gdy Twoi odbiorcy rzeczywiście wchodzą w interakcję z budowanym przez Ciebie profilem. Dlatego ważne, by tworzyć wartościowe, odpowiadające na potrzeby internautów treści.

Ostatnio szczególne uznanie wśród odbiorców wzbudza real-time marketing, dlatego komunikując się z użytkownikami Facebooka nawiązuj do aktualnych wydarzeń, reaguj na pojawiające się informacje i umiejętnie wpleć w te przekazy swój produkt.

Kreatywne pomysły na posty na Facebooku

Nawet najlepszym zdarza się spadek formy. Jeżeli poczujesz, że pokłady Twojej kreatywności zostały wyeksploatowane, pamiętaj, że możesz sięgnąć po sprawdzone pomysły na internetowe treści.

Użytkowników zawsze będą interesowały kulisy Twojej pracy. Pokaż im, jak działa Twoja firma od kuchni. Zabierz odbiorców fanpage’a na backstage produkcji, zdradź im zasady udzielania ich ulubionej usługi. W ten sposób nie tylko proponujesz im angażujące treści, ale też pozwalasz na wgląd w proces działania Twojego przedsiębiorstwa, pokazujesz, że nie masz nic do ukrycia.

Popularnym sposobem na ciekawe posty jest powoływanie się na kalendarz świąt nietypowych. Wystarczy wybrać święto powiązane z Twoją branżą i skonstruować odpowiedni przekaz. Możesz też z tej nietypowej okazji udzielić klientom rabatu.

Dobrym pomysłem będzie udostępnianie treści opublikowanych przez Twoich odbiorców. Podziękuj za zakup produktu, skomentuj zabawnie fotografię, zaproś do ponownych odwiedzin strony. Zachęć innych użytkowników do podzielenia się trafionym zakupem, opowiedzenia ciekawostki związanej z Twoją firmą. Zaktywizuj ich, a następnie doceń ich zaangażowanie.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na publikację krótkiej porady, cytatu, tekstu motywującego czy infografiki, staraj się tworzyć treści, które sam chciałbyś konsumować w internecie. Udostępniaj dobre jakościowo posty. Planuj, ale nie bój się spontaniczności. I pamiętaj, że każdy pojawiający się na Twojej tablicy przekaz ma wpływ na to, jak klienci postrzegają Twoją markę.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis