Koszt reklamy na Facebooku.

Reklamy same w sobie mają bardzo dużą siłę przyciągania potencjalnych klientów, a co dopiero reklama na Facebook gdzie algorytm trafia z reklamą do osób, które mogą być najbardziej zainteresowane naszą ofertą produktów lub usług. Jakie są koszty reklamy na Facebooku i jak korzystać z adManagera?

Reklama na Facebooku – proces tworzenia.

Pierwszy krokiem jest wybranie celu reklamy, może to być dla przykładu sprzedaż produktów, pobranie aplikacji, zwiększenie rozpoznawalności marki itp. Następnie wybieramy grupę docelową odbiorców, by uskutecznić promowanie na Facebooku. Robimy to z pomocą okna zatytułowanego „Grupa odbiorców” – tu zaznaczamy wszystkie informacje o osobach, do których chcemy dotrzeć, są to między innymi dane takie jak wiek, lokalizacja, wiek, płeć i język. Kolejnym etapem jest wybranie miejsca emisji reklamy czyli w tym przypadku Facebook. Nie zapominajmy, że Meta oferuje również emisję na Instagramie czy Messengerze. Następnie określamy budżet dzienny lub całkowity oraz okres trwania kampanii reklamowej. Dalej wybieramy format reklamy, może być to film, pojedynczy obraz lub pokaz slajdów. Decyzję podejmujemy w zależności od tego, na czym nam najbardziej zależy i co bardziej pasuje do naszych preferencji. Jeśli nie możemy się zdecydować, można wybrać bardziej pojemny format, zezwalający na użycie tych kilku elementów naraz. Na sam koniec należy już tylko złożyć zamówienie i czekać aż nasza reklama zacznie trafiać do wybranych osób.

Reklama Facebook – koszty.

Koszt reklamy określany jest w aukcji reklamowej. Na samą reklamę wydajemy tylko tyle, ile chcemy. Oczywiście w zależności, jakie wyniki chcemy osiągnąć czyli- dotrzeć do konkretnej ilości osób, z konkretną częstotliwością- cena będzie naturalnie od tego uzależniona. Dzięki temu narzędziu dowiesz się na ile pozwala Ci budżet nawet o sześć miesięcy w przód.

Zakup reklamy pod względem częstotliwości i zasięgu to świetny sposób, by uzyskać większą rozpoznawalność produktu czy zwiększyć sprzedaż. Co więcej, stawia się tu na dotarcie do klienta, a nie na wyświetlenia. W praktyce oznacza to, że więcej osób kliknie i zobaczy naszą ofertę, a nie tylko zobaczy reklamę i nie podejmie żadnego działania.

Istnieje również możliwość kupowania reklam tak, jak reklam telewizyjnych. Tak zwany wskaźnik TRP (targeting rating points) umożliwia planowanie, kupowanie i generowanie raportów dotyczących kampanii wideo. Jest ona zrealizowana za pośrednictwem zlecenia reklamowego na Facebooku, a jej optymalizacja dokonuje się na podstawie wskaźnika trp, zgodnie ze wskazanymi cechami grupy docelowej. Rozliczenie następuje wtedy, gdy wyświetlenia osiągną przyjęte przez firmę założenia, za które zapłaciliśmy.

Facebook reklama – budżet.

Ustawianie budżetu reklamowego jest bardzo proste. Wystarczy tylko w trakcie konfiguracji emisji wpisać kwotę, która jesteśmy w stanie wydać dziennie lub w trakcie trwania całej kampanii reklamowej. Co więcej, kwotę można zmienić w dowolnym momencie. Warto dodać, iż ustala się tu również konkretną kwotę, jaką będziemy przekazywać, gdy ktoś podejmie określone działanie wobec naszej reklamy.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis