Jak prowadzić Instagram firmowy?

Korzystanie z Instagramu daje twórcom bardzo dużo możliwości dotarcia do odbiorcy, z pomocą estetycznych postów, czy ostatnio bardzo popularnych relacji i reealsów. Nie ulega wątpliwości, że użytkownicy aplikacji Instagram często przeszukują walla w celu dokonania zakupów, znalezienia inspiracji np. W zakresie mody. Będąc firmą, która dąży do ciągłego rozwoju, niezbędny jest skuteczny kontakt z klientem, którego możemy zdobyć znając podstawy działania social mediów. Jak utworzyć i skutecznie prowadzić firmowe konto na Instagramie?

Utworzenie konta.

Pierwszym krokiem jest oczywiście utworzenie konta i zalogowanie się do aplikacji, którą pobieramy z Google Pay, AppStore lub otwieramy w przeglądarce internetowej. Jeśli jeszcze nie mamy stworzonego konta, musimy dokonać rejestracji, co w obecnych czasach jest raczej bardzo prostym zadaniem, które nie powinno sprawiać żadnych problemów. Następnie wchodzimy na nasz profil, gdzie pojawią się opcje, z których pomocą możemy dostosować wszystko do naszych preferencji np. Prywatność konta. Aby nasz profil był kontem filmowym zaznaczamy w ustawieniach funkcję „Przełącz na konto firmowe”, zostaniemy poproszeni o wybranie kategorii profilu, numeru telefonu, adresu e-mail i adresu firmy, a także będziemy mieć możliwość integracji naszego konta z istniejącą już stroną na Facebooku. I gotowe.

Jak powinien wyglądać nasz profil?

Oczywiście każdy profil powinien być jak najbardziej unikalny i niepowtarzalny, co samo w sobie będzie przyciągać wielu klientów. Mimo tego istnieje kilka zasad, którymi każdy powinien się kierować przy tworzeniu konta. Zdjęcie profilowe powinno posiadać logo firmy, by klienci od razu wiedzieli do kogo będą się kierować. Co więcej, nasz biogram powinien zawierać możliwości kontaktu z firmą i od razu zaznaczę, że nie warto ograniczać się tylko do jednego sposobu komunikacji. Jeśli chodzi o najważniejsze, czyli zawartość profilu, to powinna być wrzucana regularnie i stale ubogacona nowymi treściami, ale nie można przesadzać z ilością opisu i postów, ponieważ przytłoczy to obserwujących. Zdjęcia powinny być w jak najwyższej jakości i ciekawej gamie kolorystycznej, która będzie przyciągać uwagę. Pod zdjęciami koniecznie muszą znaleźć się hashtagi, dzięki którym użytkownicy mogą odnajdywać powiązane ze sobą tematycznie treści. Jeśli chcemy by post osiągnął satysfakcjonujące zasięgi, warto skupić się na hashtagach mających charakter lokalny np. nazwa miejscowości, ulica, nazwa firmy, a później typ usługi, którą oferujemy.

Relacje na Instagramie.

Relacje i reels to obecnie jedna z ważniejszych form udostępniania treści. Relacje są dostępne przez jedynie 24h, po tym czasie znikają jeśli nie dodamy ich do naszego profilu. Największą zaletą relacji jest fakt, że nie zaśmiecają one konta i mogą łączyć w sobie zdjęcia i filmy. Co więcej, opowiadając przed kamerą o np. Produkcie stajemy się bardziej realni i ludzcy w oczach przeciętnego użytkownika. Jedna część relacji nie powinna zazwyczaj trwać więcej niż 15 sekund, by nie stracić skupienia i uwagi naszych followersów.

Znając te najistotniejsze zasady, twoje konto firmowe powinno bez problemów odnaleźć się w tej aplikacji.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis