10 błędów w Social Mediach

Media społecznościowe są świetnym narzędziem do budowania wizerunku Twojej firmy. Oczywiście pod warunkiem, że wiesz jak z nich korzystać. Istnieje wiele błędów, przez które możesz stracić bądź zniechęcić do siebie obserwujących.

Najczęściej popełniane błędy.

  1. Błędne używanie hashtagów. Służą one do grupowania tematów do odpowiednich kanałów. Często zdarza się, że użyty hashtag kompletnie nie pasuje do udostępnionego tematu. Ważne jest, aby w prawidłowy sposób dobierać hashtagi i ułatwiać odbiorcom dotarcie do treści, które ich interesują.
  2. Zbyt obszerne treści.  Aby zainteresować treścią odbiorcę masz tylko chwilę. Konsumenci zasypywani są przeróżnymi treściami, dlatego każdej poświęcają tylko chwilę. Zbyt obszerne treści spowodują, że odbiorca zostanie przytłoczony ilością informacji i na pewno nie przeczyta materiału do końca.
  3. Nieregularne publikowanie treści. Regularność w social mediach to klucz do sukcesu. Regularne publikacje pozwolą na utrzymanie ruchu na Twoim profilu. Nieregularność sprawi, że obserwujący straci nami zainteresowanie. Nikt nie lubi profili na których nic się nie dzieje.
  4. Brak kontaktu z odbiorcą. Opublikowanie postu to nie wszystko. Ważna jest interakcja z odbiorcą. Jeśli chcesz stworzyć z obserwującymi pewien rodzaj więzi odpowiadaj na komentarze i inicjuj dyskusje na swoim profilu.
  5. Niedopasowanie języka do medium. Każde medium rządzi się swoimi prawami, dlatego decydując się na działalność na danej platformie konieczne jest obranie odpowiedniej strategii pasującej do zasad komunikacji, które na niej obowiązują.
  6. Niedopasowanie języka do naszych odbiorców. Publikując treści zwracaj uwagę na to do jakiego grona odbiorców je kierujesz.
  7. Kupno obserwujących.  Kupno fanów może wydawać się dobrą strategią, ale tylko na chwilę. Same portale społecznościowe obniżają zasięgi profilom, które posiadają dużą liczbę nieaktywnych obserwujących.
  8. Błędy gramatyczne. Popełnianie błędów jest czymś naturalnym, ale publikując treści na portalach społecznościowych przed ich opublikowaniem konieczne jest sprawdzenie poprawności stylistycznej i gramatycznej. Odbiorcy od razu wyłapują błędy i wykorzystują to przeciwko nam.
  9. Kłótnie w komentarzach. Wdawanie się w słowne potyczki w komentarzach to również częsty błąd. Choć czasem ciężko się powstrzymać, nie ma sensu wdawać się w niepotrzebną dyskusję w komentarzach. Nie przyniesie Ci to żadnych korzyści, a takie kłótnie tylko popsują Twój wizerunek.
  10. Kradzież praw autorskich.  Wiele firm wrzucając materiał pobiera szybko zdjęcie z wyszukiwarki internetowej. Jest to duży błąd! Darmowe, legalne grafiki powinniśmy pobierać ze specjalnych stron, aby uniknąć problemów z prawem.

Zobacz co możemy dla Ciebie zrobić: Prowadzenie Facebooka.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *