Ile kosztuje prowadzenie profilu na Facebooku?

Obecność w social mediach to dla firm już nie możliwość, ale niemal obowiązek. Budowanie zaangażowanej społeczności, publikowanie ciekawego contentu i zarządzanie kryzysowe w social mediach to podstawa w każdej strategii marketingowej. Ile jednak kosztuje prowadzenie profilu na Facebooku i jak wybrać osoby, które zrobią to w sposób profesjonalny i nie zagrożą wizerunkowi naszej firmy?

40384629305_9615c2d6e3_z

Bardzo dużo osób szukając informacji na temat tego, ile powinno kosztować prowadzenie Facebooka uważa, że skoro sam proces zakładania profilu na Facebooku jest darmowy, to także samo jego codzienne prowadzenie nie powinno wymagać od nas dużych kosztów. W końcu prowadzenie profilu na Facebooku to tylko napisanie postu i wklejenie zdjęcia. Ile jednak kosztuje agencję zatrudnienie osób do przygotowania takiego postu i czemu wiele osób przeciera oczy ze zdumienia gdy widzi standardowe wyceny zaproponowane przez profesjonalne agencje marketingowe? Ponieważ nad każdym naszym postem w standardowej agencji marketingowej pracuje nie jedna osoba, ale co najmniej pięć​.

Za działanie naszego profilu odpowiedzialny jest przede wszystkim Social Media Manager​, który odpowiedzialny jest za cały profil i za koordynowanie działań wszystkich pozostałych osób zajmujących się przygotowywaniem postów w agencji. To on odpowiedzialny jest za ogólne planowanie działań marketingowych. Często pełni on także funkcję Account Managera i odpowiada także za bezpośredni kontakt z klientem, czyli jest osobą łączącą agencję z firmą.

Do zespołu poza Social Media Managerem należy także Grafik​, który zajmuje się kwestiami wizualnymi na naszym profilu, tworzy wszystkie grafiki na fanpage i do każdego z postów. Za tworzenie całych wpisów, czyli tekstów oraz pomysłów grafik (we współpracy z grafikiem) odpowiedzialny jest Copywriter​, który często nazywany jest także Content Designerem​.

Warto pamiętać także o tym, że prowadzenie fanpage’a to nie tylko dodawanie wpisów, ale także bezpośrednia komunikacja na linii marka-klient za którą odpowiedzialny jest Moderator​. To właśnie on sprawdza na bieżąco aktywność na naszym profilu, monitoruje komentarze, a jego praca trwa całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Większość firm w ramach social mediów nie skupia się tylko na prowadzeniu fanpage’a, ale także na aktywne reklamowanie się przy pomocy Facebooka, dlatego w wiele agencji zatrudnia Specjalistów od reklam na Facebooku​, którzy prowadzą kampanie reklamowe, przygotowują wraz z copywriterem ich treści oraz optymalizują działania marketingowe.

Wszystkie te osoby na przygotowanie każdego z postów muszą poświęcić konkretną liczbę godzin, a co za tym idzie, wyższa cena prowadzenia profilu na Facebooku nikogo nie powinna dziwić. Pomimo tego, że proces dodania posta na Facebooku wielu osobom może wydawać się banalny i tani to często za jednym postem stoi kilka, a czasem nawet kilkanaście osób.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>