Jak założyć stronę firmową na Facebooku i dlaczego warto to zrobić?

Stworzyć stronę na Facebooku – podobnie jak założyć konto prywatne – może każdy. Warto jednak pamiętać o tym, że gdy tworzymy stronę firmową na Facebooku staje się ona główną wizytówką naszej firmy w internecie. Jak założyć taką stronę i jak zadbać o to, aby nie zaszkodzić swojemu wizerunkowi?

Aby stworzyć stronę firmową na Facebooku należy spełnić przede wszystkim dwa podstawowe warunki​. Pierwszym z nich jest posiadanie swojego prywatnego profilu na Facebooku, którego nikt z obserwujących fanpage nie będzie widział, ale które umożliwi Ci jego zarządzaniem. Po drugie musisz posiadać koncepcję​, czyli jego cel i konkretnie określoną grupę docelową.

facebook-260818_1920

Przy tworzeniu koncepcji ważne jest zadanie sobie takich pytań jak “O czym będzie nasz fanpage?”​, “Do kogo będzie skierowany?”​, “Jakie treści powinny się na nim pojawić?” czy “Jaki jest nasz cel w jego prowadzeniu?”​. To właśnie po takiej analizie możemy stworzyć niezwykle istotną strategię marketingową, wybrać jego nazwę i adres​, który pozwoli potencjalnym klientom znaleźć naszą stronę.

Jeżeli posiadamy już nasze konto na Facebooku i stworzyliśmy konkretną strategię prowadzenia fanpage’a możemy rozpocząć sam proces jego tworzenia. Aby to zrobić po zalogowaniu się na Facebooka w menu w prawym górnym rogu wybieramy opcję” utwórz stronę”​, która przeniesie nas do podstrony, umożliwiającej nam stworzenie fanpage’a, czyli wybranie jego kategorii, nazwy​, a w przypadku lokalnej firmy lub miejsca, także jej adresu​.

Po stworzeniu strony kolejnym krokiem jest zadbanie o to, aby wszystkie informacje i grafiki w ramach profilu zostały uzupełnione​. Wymaga to od nas zamieszczenia podstawowych informacji o firmie​, wgranie zdjęcia profilowego (w formacie 180 x 180 pikseli​) oraz wgranie zdjęcia w tle (prostokątnego o rozmiarach 851 x 315 pikseli​). W taki sposób udało Ci się założyć profil firmowy swojej marki.

Dlaczego warto zdecydować się na profil firmowy na Facebooku? Ponieważ obecnie konto na Facebooku ma niemal każdy z nas, a co za tym idzie dzięki skutecznej kampanii marketingowej na Facebooku możemy dotrzeć do nieograniczonej publiczności i komunikować się z naszą grupą docelową. Dodatkowo to właśnie na Facebooku większość z nas szuka informacji na temat firm, produktów czy usług z których korzystamy. W końcu nie masz konta na Facebooku – nie istniejesz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>