facebook
Reklamy facebook

Reklamy Facebook Ads to skuteczny sposób dotarcia do klientów

W dobie social media i wszechobecnych reklam, Facebook Ads to nie tylko skuteczne, ale także efektywne narzędzie promocyjne. Pozwala docierać do klientów z komunikatem reklamowym, ofertą specjalną, video czy postami karuzelowymi. Już teraz możesz dotrzeć do swoich klientów za kilka złotych!

Większa ilość polubień Dzięki reklamom możliwe jest zwiększenie liczby polubień fanpage’a i zaangażowania fanów.
Większa ilość komentarzy Reklamy pozwalają poznać zachowania i preferencje Twojej grupy docelowej.
Większa ilość udostępnień Klienci sami udostępniają Twoje reklamy. Zwiększa to szansę na konwersję zakupową!
Większa ilość interakci Poznaj swoich klientów, dzięki emocjom wyrażanym przez Facebook emoji!
KREACJA

Napiszemy nie tylko skuteczny i przyciągający uwagę komunikat reklamowy, ale także dobierzemy odpowiednie zdjęcie czy grafikę. Każdy tekst jest budowany w oparciu o insight konsumencki i brief od klienta. Nasze reklamy są spójne z wizerunkiem firmy, a język komunikacji dostosowany do konkretnej grupy docelowej.

TARGETOWANIE

Z Twoją pomocą i dzięki znajomości własnych klientów, konfigurujemy i optymalizujemy ustawienia reklamowe. Wybieramy grupę docelową wg następujących kryteriów: płeć, wiek, lokalizacja, zainteresowania. Pomagamy w wyborze celu reklamowego: polubienia fanpage’a, polubienia postu, konwersja, zasięg. Przeprowadzamy także wstępną symulację reklamy w korelacji: grupa docelowa/budżet.

SKUTECZNA REKLAMA FACEBOOK

Reklamy Facebook Ads pozwalają na skuteczne dotarcie z ofertą firmy do klientów. Zwiększają także ruch na stronie, zaangażowanie na fanpage’u i budują jego zasięg. Tym samym promocja Twojej firmy stanie się jeszcze łatwiejsza. Teraz w prostszy sposób możesz określić cele i budżet marketingowy.

Facebook Ads – co to takiego?

Internet stał się jednym z typowych narzędzi, które wykorzystuje się do prowadzenia kampanii marketingowych. Reklamy pojawiające się na często odwiedzanych stronach czy w social mediach pozwalają na błyskawicznie wypromowanie przedsiębiorstwa, nowego produktu lub usługi. Co więcej, Facebook oferuje specjalny system umożliwiający płatne promowanie biznesu na wszystkich platformach należących do firmy (Instagram, aplikacje z grupy Audience Network). Reklamodawcy mogą wybrać różnego typu formaty i dopasować je do profilu odbiorców.

Zalety prowadzenia kampanii na Facebooku

Działania marketingowe podjęte w internecie mogą okazać się o wiele efektywniejsze niż w przypadku tradycyjnych banerów. Promocja na FB umożliwia dotarcie do ściśle zdefiniowanej grupy odbiorców, co jest istotne w przypadku firm, które sprzedają produkty i usługi przeznaczone dla klientów należących np. do konkretnej grupy wiekowej, mającej określone zainteresowania czy będącej osobami w związku, wychowującymi dzieci. Jednocześnie płatną reklamę na FB można w każdej chwili swobodnie konfigurować, co jest trudne lub niemożliwe w przypadku klasycznych kampanii marketingowych w formie plakatów, ulotek czy spotów telewizyjnych. Daje to ogromne możliwości i pozwala na testowanie rozmaitych strategii. Poza tym cena usługi jest atrakcyjna.

Warto również odnotować, że założenie firmowego fanpage’a na Facebooku może wpłynąć korzystnie na wizerunek przedsiębiorstwa, zwiększyć rozpoznawalność marki czy budować relacje z konsumentami, tworząc bazę stałych klientów. Przemyślana kampania promocyjna na FB i chwytliwy slogan pozwolą również na zdobycie nowych kontaktów biznesowych i wzmocnią pozycję firmy w internecie, co w obecnych czasach jest kluczowe dla rozwoju każdego biznesu.

Jak zacząć się promować na Facebooku

Przedsiębiorcy, którzy chcą stworzyć efektywną kampanię marketingową w social mediach, powinni najpierw zastanowić się nad tym, która platforma będzie dla nich odpowiednia (Facebook, Instagram czy inne aplikacje), określić cechy grupy docelowej oraz ustalić budżet. Specjaliści pracujący dla CleverAgency pomogą dobrać najlepszą dla danego biznesu strategię i udzielą wszelkich niezbędnych informacji na temat płatnej reklamy na Facebooku. Poniżej kilka wskazówek, które pozwolą każdemu biznesmenowi na poprawne sformułowanie swoich wymagań względem kampanii.

Określ cel marketingowy

Poprawne zdefiniowanie celu jest istotne, ponieważ to od niego zależy, jakie konkretne działania zostaną podjęte, ile zajmie organizacja przedsięwzięcia oraz ostateczny koszt. Płatna reklama na Facebooku daje wiele możliwości i pozwala na promowanie nie tylko usług czy produktów, ale i budowanie pozycji marki. Cena usługi jest uzależniona od wybranej strategii.

Cele marketingowe ujęte w systemie są zróżnicowane i pośród nich warto wymienić:

Nasza firma może poprowadzić każdą kampanię marketingową, niezależnie od wybranego celu. Specjaliści, kierując się informacjami podanymi przez klienta, dopasują najefektywniejszą formę promocji, która przyniesie wymierne wyniki.

Wybierz grupę docelową

System Facebooka oferuje szereg opcji, które pozwalają na zdefiniowanie cech odbiorców kampanii marketingowej. Dzięki temu płatna reklama będzie wyświetlana konsumentom potencjalnie zainteresowanym ofertą. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?

Facebook Ads umożliwia między innymi wybór lokalizacji. Jest to opcja kluczowa w przypadku firm, które działają na rynku lokalnym. Co więcej, istnieje możliwość określenia czy materiał promujący ma się wyświetlać osobom, które odwiedzają daną lokalizację czy jedynie jej mieszkańcom. Z pewnością opcja zainteresuje właścicieli hoteli i centrów wypoczynkowych. Kolejnym ważnym punktem jest wybór parametrów dotyczących wieku, płci oraz języka, którym posługują się odbiorcy. Dzięki temu reklama na Facebooku będzie się pojawiać na tablicy użytkowników, dla których dana usługa lub produkt są przeznaczone. System oferuje rozmaite ustawienia dodatkowe, które pozwolą na perfekcyjne targetowanie odbiorców. Ułatwia to stworzenie szczegółowej i skomplikowanej strategii na FB, np. promowana kampania będzie się wyświetlać singlom, kobietom w ciąży, mężczyznom w średnim wieku, nowożeńcom, czy osobom pracującym w określonym zawodzie - możliwości jest wiele.

Określ budżet i harmonogram

Dzięki tej opcji można ustalić, czy płatna reklama na Facebooku ma się wyświetlać cały czas (bez daty zakończenia) czy będzie się rozpoczynała i kończyła w konkretnym dniu, co jest wygodnym rozwiązaniem, zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy chcą przygotować specjalny materiał związany ze świętami czy innymi ważnymi okresami w roku. Oczywiście można tworzyć kampanie z wyprzedzeniem na podstawie wcześniej ustalonego planu działania.

Cena płatnej kampanii na FB jest niezależna od ilości zestawów (pojedynczej grupy docelowej, do której jest kierowana). Struktura promocji na Facebook Ads obejmuje:

System rozliczeń zależy od wybranego celu reklamowego. Reklamodawca może zadecydować, czy chce płacić za pojedyncze kliknięcie, wyświetlenia, wejścia na stronę internetową czy unikatowy zasięg dzienny. Podczas ustalania budżetu należy zwrócić uwagę na poziom konkurencji na rynku, parametry dotyczące odbiorców oraz branżę, w której działa firma (znaczna konkurencja i wąska grupa docelowa sprawiają, że cena reklamy jest wyższa). Aby sprawdzić orientacyjny koszt promowania, warto przeprowadzić test modeli rozliczeniowych na podstawie aktualnych informacji udostępnianych w narzędziu Facebook Ads.

Dobierz odpowiednią kreację reklamy

Grafika czy wideo zachęcające do zakupu to kluczowy element, który decyduje o sukcesie kampanii. Nasi specjaliści mogą zająć się wszystkimi aspektami przedsięwzięcia, dobiorą format, przyciągające wzrok zdjęcie i wymyślą chwytliwy slogan, który będzie spójny z wizerunkiem marki.

Facebook obecnie oferuje kilka ciekawych formatów, ułatwiających promowanie różnych typów produktów:

Wybór konkretnego formatu zależy od rodzaju materiałów marketingowych, preferencji reklamodawcy i tego, ile informacji ma on przekazywać.

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Kampania prowadzona za pośrednictwem social mediów jest niezwykle elastyczna. Klient może zadecydować jaką kwotę chce przeznaczyć na promowanie produktu na FB. Specjalny konfigurator umożliwia wybór budżetu dziennego lub całkowitego. Z reguły minimalny koszt dzienny wynosi kilka dolarów, jednak ostateczna cena reklamy zależy od różnych czynników. Warto zaznaczyć, że wybrane wcześniej opcje można w każdej chwili zmienić, a nakłady finansowe zmniejszyć lub zwiększyć. System generuje ostateczny koszt usługi, opierając się na uzyskanym wyniku.

Cena reklamy na Facebooku a grupa docelowa

Cennik płatnych usług zmienia się w zależności od parametrów dotyczących odbiorców. Im szersza grupa, tym opłata będzie większa. Brak dokładnej specyfikacji sprawi, że kampanię obejrzą osoby, które nie będą nią zainteresowane, czego Facebook nie toleruje, ponieważ obniża to przyjemność korzystania z portalu. Z tego względu warto dokładnie określić profil odbiorcy. Jednocześnie należy zaznaczyć, że cena promocji zależy również od konkurencji. Firmy, które oferują podobne produkty i chcą docierać do klientów o podobnych cechach, często muszą płacić za reklamę na FB bardzo dużo. Dzieje się tak, ponieważ system wyświetla tylko kilkanaście kampanii dziennie na tablicy jednego użytkownika, więc algorytm wybiera, który materiał marketingowy ma się pojawić. Wyższa opłata gwarantuje, że reklama się pojawi. Kliknięcie linku przez osobę należącą do wąskiej, specjalistycznej grupy może kosztować nawet kilkadziesiąt złotych.

Promowanie produktu na Facebooku a Wskaźnik Trafności

Opcja pozwala na sprawdzenie, czy kampania spełnia swoją funkcję i jest dobrze odbierana przez konsumentów (kontroli podlega ilość pozytywnych reakcji, takich jak polubienia, udostępnienia, komentarze). Dzięki obserwacji tego współczynnika można upewnić się, czy grupa docelowa została poprawnie zdefiniowana. Warto regularnie analizować reakcję na reklamę, ponieważ jeśli odbiorcy są z niej niezadowoleni, może to wpłynąć nie tylko na wizerunek firmy, ale i na opłaty za usługę. Brak reakcji czy reakcje negatywne są niepożądane i doprowadzają do wzrostu ceny. Poza tym Facebook może odrzucić reklamę, która nie spełnia jego wewnętrznych standardów. Przed wykupieniem kampanii należy zapoznać się z regulaminem i skonsultować ze specjalistą. Pracownicy CleverAgency chętnie pomogą lub przygotują całą strategię promocji.

Podatek od płatnej reklamy na FB

Platforma nakłada na reklamodawcę podatek. Jego wysokość zależy od tego, czy kampania jest prowadzona do celów prywatnych, czy biznesowych. Podatek VAT jest ujęty na fakturze. W tym miejscu należy zaznaczyć, że raz wybrany w menadżerze cel jest trudny do zmiany właśnie ze względu na te dodatkowe opłaty.