Reklamy na Facebooku

Reklamy na Facebooku – Jak zacząć?

Facebook to jedna z największych internetowych platform społecznościowych w Polsce i na świecie. Ma 1,75 biliona dziennie aktywnych użytkowników i ponad 80 milionów profili biznesowych. Te liczby stale rosną, a reklamowanie swoich usług czy produktów na facebooku staje się coraz bardziej popularne. Inwestycja w reklamę na tej platformie może przynieść zadowalające efekty nie nadwyrężając przy tym budżetu. Chociaż na początku proces tworzenia reklamy może wydawać skomplikowany to stworzenie pierwszej kampanii nie jest takie trudne.

Od czego zacząć?

Pierwszym krokiem jest utworzenie konta biznesowego (konto firmowe facebook), a następnie przekierowanie się na stronę Menadżera firmy na facebooku. To narzędzie pozwala w wygodny sposób zarządzać działaniami marketingowymi. Oficjalna strona Meta for Buisness oferuje przewodnik, który opisuje wszystko co trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem pracy z tym narzędziem. Po założeniu konta należy dodać metodę płatności: karta kredytowa (Visa, Master Card, American Express), konto PayPal oraz kupony promocyjne Facebooka. Po zalogowaniu na stronę menadżera firmy zobaczymy cztery zakładki: przegląd konta, kampanie, zestawy reklam i reklamy. Przy tworzeniu reklamy najważniejsze będą trzy ostatnie opcje. Pierwsza pozwala natomiast na przegląd dotychczasowych kampanii naszej firmy.

Kolejnym ważnym krokiem jest zrobienie researchu, który pozwoli na zapoznanie się z panującymi trendami i precyzyjnym dobraniem grupy odbiorców.

Tworzenie reklamy na facebooku

Aby zacząć proces tworzenia reklamy należy kliknąć w przycisk „utwórz” w zakładce kampania. Najczęściej wybieranym celem kampanii na początek jest „ruch” ponieważ dzięki temu użytkownicy facebooka będą kierowani na Twoją stronę. Po wybraniu nazwy kampanii przechodzimy do zestawu reklam – to tutaj warto wykorzystać informacje uzyskane podczas początkowego researchu. Musimy określić grupę do której ma dotrzeć nasza reklama. Wybieramy lokalizację, wiek, płeć, jak również inne opcje targetowania takie jak na przykład zainteresowania. Następnie ustawiamy miejsca w których reklama będzie się wyświetlać, można wybrać opcję automatyczną, lub wybrać ręcznie według potrzeby. Ostatnim krokiem w zakładce zestaw reklam jest ustalenie budżetu reklamowego i czasu trwania kampanii.

Reklama na facebooku – najważniejsze elementy

Przyszedł czas na samą reklamę. To bardzo istotny krok, który może zdecydować o powodzeniu kampanii. Warto zadbać o dobrą jakość zdjęć lub wideo, może to być już poprzednio dodany post, który zebrał dużą liczbę zaangażowania wśród Twoich obserwatorów. W opcjach kreacji możemy znaleźć formaty takie jak: karuzela, pojedynczy obraz, pojedynczy film, pokaz slajdów lub kolekcja.

Następnie należy pomyśleć nad chwytliwym nagłówkiem. To często pierwsza linijka decyduje czy użytkownik zainteresuje się naszą ofertą i odwiedzi naszą stronę, dlatego warto poświęcić na to chwilę czasu. Nie można też zapomnieć o wezwaniu do akcji, które wskaże użytkownikowi co ma zrobić (odwiedzić naszą stronę, pobrać aplikację itp.). Przydatną funkcją jest podgląd w trakcie tworzenia reklamy, dzięki czemu możemy zobaczyć jak będzie ona wyglądała na przykład po wyświetleniu w przeglądarce internetowej lub aplikacji mobilnej. Warto pamiętać, że możemy dodać kilka różnych opcji naszej reklamy. Dołączenie różnych wersji nagłówka, innej grafiki lub tekstu podstawowego pozwala facebookówym algorytmom sprawdzić kombinacje i wybrać tą najkorzystniejszą, przynoszącą najlepsze efekty.

Konfiguracja strony na Facebooku

Jak skonfigurować stronę na Facebooku?

Poprawna konfiguracja strony firmowej na facebooku (facebook strona firmowa) sprawia, że profil wygląda profesjonalnie i na godny zaufania. Mimo, że proces zakładania może wydawać się skomplikowany, to w praktyce wcale tak nie jest. Warto jednak zapoznać się z kilkoma istotnymi elementami, których lepiej nie pomijać!

Na samym początku należy wybrać kategorię dla strony. W zależności od tego o czym będzie mówił profil, można wybrać spośród sześciu opcji: „lokalna firma lub miejsce”, „firma, organizacja lub instytucja”, „marka lub produkt”, „artysta, zespół lub osoba publiczna”, „rozrywka”, „strona inicjatyw lub społeczności”. Wybranie odpowiedniej kategorii ułatwia proces wyszukiwania profilu.

Trzy kolejne kroki, które należy zrobić po założeniu konta firmowego to ustawienie nazwy, zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle. Nazwa powinna zawierać nazwę firmy lub frazę, po której użytkownicy będą mogli ją łatwo wyszukać. Na zdjęcie profilowe najlepiej ustawić logo marki lub charakterystyczny produkt, ponieważ wraz z nazwą jest to pierwsza rzecz, która pojawia się w wyszukiwarce. Jeśli chodzi o zdjęcie w tle to warto zamieścić tu zdjęcie oferowanych produktów lub aktualnie prowadzonej kampanii. To zdjęcie jest większe i szersze, co otwiera więcej możliwości. Gdy wstępna część wizualna jest już ustawiona, można przejść do dalszej konfiguracji profilu. Następnym istotnym krokiem jest ustawienie przycisku, który umożliwia wykonanie działania, oczekiwanego od odbiorców. Aby dodać tą opcje wejdź na profil firmy i najdź na niebieski przycisk pod zdjęciem w tle. Wybierz opcję „edytuj” i wybierz jedną z opcji: „zarezerwuj termin”, „skontaktuj się”, „więcej informacji o firmie”, „zrób zakupy lub przekaż datek”, „pobierz aplikację lub zagraj w grę”, „dołącz do społeczności”. Facebook umożliwia również dostosowanie tej opcji poprzez odpowiedź na dalsze pytania.

Po dodaniu przycisku nawołującego do akcji, można przejść do ustawień ogólnych w których najważniejsze co należy zrobić to opublikować stronę w sekcji „widoczność strony”. To umożliwia innym użytkownikom wyszukanie i wyświetlanie profilu. Następnie warto również określić, czy goście mogę publikować posty na Twojej stronie. Najbezpieczniejszą opcją jest zablokowanie takiej możliwości, aby mieć pełną kontrolę nad tym co pojawia się na fanpage ’u. Zakładki pojawiające się po lewej stronie na profilu można dopasować do własnych potrzeb. Można zrobić to wybierając opcję „szablony i karty” i wybrać wszystkie interesujące nas opcje, ustawiając je również w kolejności według uznania.

Następnym krokiem jest wypełnianie informacji o firmie. Facebook umożliwia dodanie takich informacji jak numer telefonu, adres e-mail, link do strony internetowej jak również linki do innych platform społecznościowych. Oprócz tych podstawowych danych kontaktowych warto również dodać godziny otwarcia, wysokość cen produktów lub usług. Ciekawą opcją jest również dodanie opisu firmy dzięki któremu osoba odwiedzająca stronę firmową będzie mogła się o niej więcej dowiedzieć.

Na sam koniec warto sprawdzić jak nasza strona będzie wyświetlała się osobom odwiedzającym. W tym celu należy kliknąć w trzy kropki obok przycisku „udostępnij” i wybrać odpowiednią opcję. Jeśli wszystko jest tak jak być powinno można przystąpić do tworzenia pierwszych postów i promowania profilu.

generowanie leadów

Jak stworzyć dobry profil na LinkedIn?

LinkedIn to portal społecznościowy który umożliwia między innymi budowanie kontaktów biznesowych, przeglądanie lub wstawianie ofert pracy. Jest to wirtualna wizytówka,którą warto „dołączyć” do klasycznego CV lub która może być jego zamiennikiem. Dobrze stworzony profil może ułatwić proces szukania pracy lub pomóc w budowaniu marki i generowaniu leadów. Dzięki profilowi na tej platformie możesz pokazać innym kim jesteś, jakie są Twoje pasje i zainteresowania.

Aby stworzyć profil na linkedin należy wejść na stronę Likedin.pl i rozpocząć proces rejestracji poprzez kliknięcie w „dołącz teraz”. Po wprowadzeniu maila i hasła można przejść do tworzenia profilu.
Jednym z najważniejszych elementów na platformie Linkedin jest zdjęcie profilowe. To pierwsze na co większość osób zwróci uwagę, dlatego warto wybrać to właściwe. Należy pamiętać, że na tym zdjęciu powinno się wyglądać profesjonalnie. Zdjęcie najlepiej zrobić na neutralnym tle, ze zbliżeniem na twarz (postać powinna zajmować co najmniej 60% zdjęcia). Pozując uśmiechnij się i patrz prosto w obiektyw. Unikaj nakryć głowy lub dodatków zasłaniających oczy lub twarz.

Kolejnym krokiem jest dodanie zdjęcia w tle. Chociaż wiele osób pomija ten krok to dzięki niemu profil może się wyróżniać i sprawić, że będzie bardziej spersonalizowany. Warto wybrać obraz, który nawiązuje do tego czym się zajmujesz.

Czas na nagłówek- nie pomijaj tego elementu, ponieważ to on pomaga w rankingu Twojego profilu i decyduje o wyświetlaniu w wyszukiwarce innych. W tym miejscu możesz wykorzystać 120 znaków na napisanie czegoś co Cię wyróżnia, nie musi to być tylko stanowisko. Pod nagłówkiem możesz dodać również hasztagi, kluczowe słowaktóre zwiększą szanse na wyświetlanie Twojego profilu w wyszukiwarce.

Przyszedł czas na podsumowanie. Warto ułożyć tekst, który jest zwięzły i czytelny (na poprzez przykład użycie myślników). Wymień swoje największe osiągnięcia, zalety, opisz to co wnosisz do organizacji i dlaczego wybrałeś/łaś taką ścieżkę kariery. Pamiętaj, że przeciętnie użytkownik tej platformy poświęci na przegląd Twojego profilu kilka sekund, dlatego należy unikać długich opisów.

Następnie należy wypełnić sekcję przedstawiającą doświadczenie. Twoje poprzednie stanowiska i osiągnięcia oraz obowiązki na tych stanowiskach. Możesz tutaj dołączyć również różne multimedia lub linki do stron internetowych. W następnych sekcjach jest możliwość podania informacji o edukacji, uzyskanych licencjach i certyfikatach czy odbytych kursach.

Jednym z ostatnich kroków jest uzupełnienie listy umiejętności. Lista nie powinna być długa, więc postaraj skupić się na tych, które w Twojej branży są najbardziej cenione i pożądane oraz tych które są Twoją mocną stroną. Niektóre z wybranych umiejętności możesz potwierdzić przystępując do testu online proponowanego przez tą platformę.

Ostatnią sekcją są rekomendacje. Jeśli masz możliwość, poproś swojego pracodawcę o wpis na Twój profil. Użytkownicy LinkedIn mogą też potwierdzać umiejętności innych użytkowników. Im więcej potwierdzeń, tym profil wydaje się bardziej atrakcyjny. Informacje kontaktowe uzupełnisz dodając adres mailowy, swoją stronę internetową, aby umożliwić potencjalnym pracodawcom lub innym użytkownikom platformy łatwiejszy kontakt.

Teraz, kiedy Twój profil jest już gotowy możesz rozpocząć nawiązywanie kontaktów i szukanie lub wstawianie ofert pracy.

Jeśli interesuje Cię skuteczna reklama na linkedin zapoznaj się z naszą ofertą.

prowadzenie social media

Social Media Marketing – wszystko co musisz o nim wiedzieć. Facebook strona firmowa.

Prowadzenie social media marketing wiąże się z użyciem platform i sieci społecznościowych do promowania różnego rodzaju usług i produktów. W Polsce statystycznie 68,5% osób systematycznie korzysta z mediów społecznościowych. Najczęściej używane to YouTube, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i TikTok. Działania w Internecie pozwalają na rozwijanie marki i zyskiwanie nowych klientów i interakcję z nimi. Co więcej użycie social mediów pozwala na dotarcie do sprecyzowanej grupy klientów na przykład poprzez określenie wieku, lokalizacji, płci i wielu innych… Każda z wcześniej wspomnianych platform oferuje różne opcje reklam pozwalające na rozwój i jak najskuteczniejsze dotarcie do klienta.

Zgodnie z danymi uzyskanymi w 2021 roku, aż 82,2% osób korzystających z internetu jest użytkownikami Facebooka. Spore grono użytkowników sprawia, że dzięki tej platformie możesz promować swoją firmę, zakładając profil firmowy. Prowadząc taki profil warto zadbać o dobre pierwsze wrażenie, ponieważ z reguły to jest pierwsza rzecz, która przyciąga użytkownika. Zadbaj o dobrej jakości multimedia, które publikujesz, postaraj się, aby profil był przejrzysty i jednolity pod względem motywu (może to być np. konkretny kolor, który chcesz skojarzyć ze swoją marką). Ważne jest też uzupełnienie wszystkich ważnych informacji takich jak informacje o kontakcie, godzinach otwarcia, link do strony internetowej i wszystkim co sprawi, że osoba odwiedzająca Twój profil nie będzie musiała dalej szukać.

Kolejnym krokiem, którego nie można pominąć jest określenie grupy docelowej do której treści mają trafić. Przedział wiekowy, płeć, miejsce zamieszkania to wszystko może pomóc Ci w tworzeniu spersonalizowanych postów. Warto skorzystać również z postów które angażują społeczność do jakiegoś działania, na przykład zostawienia reakcji, komentarza czy do udostępnienia. Dzięki temu post ma możliwość dotarcia do większej liczby osób. Pomocne jest w tym udostępnianie postów o produktach autorstwa Twoich klientów, tworzenie konkursów i promocji dla obserwatorów lub organizowanie wydarzeń. Bycie aktywnym jest równie ważnym elementem prowadzenia profilu firmowego. Odpowiedzi zarówno na pozytywne i negatywne komentarze świadczą o dobrej komunikacji i dbaniu o dobre relacje z obserwatorami. Bardziej zaawansowaną formą promocji i budowania profilu jest inwestycja w płatne reklamy na Facebooku. Zaletą tego zabiegu jest szybkość, skuteczność i stosunkowo niska cena. W postach reklamowych należy postawić na chwytliwy tekst, wyróżniające się multimedia i nawołanie do interakcji. Możesz też skojarzyć swoją firmę z konkretnym kolorem, najlepiej rzucającym się w oczy, systematyczne używanie tego koloru w postach i na profilu sprawi, że po jakimś czasie będzie on przypominał obserwatorom o Twojej marce.

Działania w marketingu social media dają potencjał na osiąganie zadowalających wyników, jeśli chodzi o rozwój marki. Ważne jest jednak, żeby na samym początku opracować strategię dopasowaną do konkretnych odbiorców oraz platformy internetowej, z której będzie się korzystać.

Dlaczego nie mogę promować postów na Facebooku.

Facebook jako platforma pozwala użytkownikom promować wybrane przez nich materiały – jednak trzeba zastosować się do konkretnych zasad, oraz pamiętać o formatach, których Facebook nie wspiera w promowaniu. Jeśli w wypadku próby promocji wybranego posta, otrzymujemy komunikat, że promowanie na Facebooku jest niedostępne, możemy szybko dowiedzieć się, co stoi na przeszkodzie.

Facebook reklama – dlaczego nie mogę promować postów?

Wystarczy najechać kursorem myszki na pozycję zatytułowaną jako “Promowanie niedostępne”. Naszym oczom powinna ukazać się odpowiedź – przyczyna, z powodu której dany post nie może być promowany.

Jeśli jednak wciąż nie znalazłeś odpowiedzi na to, dlaczego nie możesz promować swoich postów na Facebooku, przedstawiamy listę materiałów, których reklama na Facebooku jest obecnie niemożliwa.

Reklama Facebook – z jakimi materiałami najczęściej może wystąpić problem?

Formy materiałów, z którymi może wystąpić problem przy promocji

  • Zdjęcia profilowe
  • Posty w wersji roboczej
  • Albumy zdjęć
  • Transmisje wideo (zaplanowane)
  • Transmisje wideo na żywo
  • Notatki
  • Posty posiadające w treści link do notatki
  • Post z ofertą pracy

W wypadku powyższych materiałów dokładne instrukcje znajdują się w dziale pomocy dla firm. ( ten link proszę zrobić nofollow )

Dlaczego wciąż nie mogę promować postów na Facebooku?

  • Twoje konto reklamowe może być zablokowane – oznacza to, że konto reklamowe jest oznaczone jako konto z nietypową aktywnością. Żeby sprawdzić swój status konta, należy wejść w Menedżera reklam, a następnie sprawdzić status. Jeśli jest ono zamknięte przez Ciebie, w Menedżerze reklam wystarczy wybrać opcję “Aktywuj ponownie”.
  • Możliwe, że materiał, który chcesz promować to udostępniany post. Od 18 czerwca nie ma możliwości promowania udostępnionych postów. W takim wypadku możesz udostępnić oryginalny post lub oznaczyć materiał jako powiązany z marką (jeśli post zawiera takie materiały).

Lista formatów, które zostały wycofane z możliwości udostępniania

W centrum pomocy znajdziemy również listę formatów, które zostały wycofane z możliwości udostępniania. Są to:

  • Ruchome zdjęcia firmy Apple
  • Strony udostępniające sklep, czy promujące zdarzenie
  • Udostępnienia produktów ze sklepu
  • Ankiety, lub jej udostępnienia
  • Udostępnienia notatki
  • Udostępnienia komentarzy
  • Udostępnienia informacji o świętach
  • Rekomendacje dotyczące pracy
  • Wydarzenia sportowe
  • Zmiana zdjęcia profilowego
  • Przesyłanie lub udostępnianie pliku
  • Statusu dotyczącego oglądanego programu w telewizju, czy filmu
  • Sponsorowanego wcześniej posta, przez aplikację na osi czasu strony
  • Poparcia politycznego
  • Albumów ze zdjęciami

Jak prowadzić Instagram firmowy?

Korzystanie z Instagramu daje twórcom bardzo dużo możliwości dotarcia do odbiorcy, z pomocą estetycznych postów, czy ostatnio bardzo popularnych relacji i reealsów. Nie ulega wątpliwości, że użytkownicy aplikacji Instagram często przeszukują walla w celu dokonania zakupów, znalezienia inspiracji np. W zakresie mody. Będąc firmą, która dąży do ciągłego rozwoju, niezbędny jest skuteczny kontakt z klientem, którego możemy zdobyć znając podstawy działania social mediów. Jak utworzyć i skutecznie prowadzić firmowe konto na Instagramie?

Utworzenie konta.

Pierwszym krokiem jest oczywiście utworzenie konta i zalogowanie się do aplikacji, którą pobieramy z Google Pay, AppStore lub otwieramy w przeglądarce internetowej. Jeśli jeszcze nie mamy stworzonego konta, musimy dokonać rejestracji, co w obecnych czasach jest raczej bardzo prostym zadaniem, które nie powinno sprawiać żadnych problemów. Następnie wchodzimy na nasz profil, gdzie pojawią się opcje, z których pomocą możemy dostosować wszystko do naszych preferencji np. Prywatność konta. Aby nasz profil był kontem filmowym zaznaczamy w ustawieniach funkcję „Przełącz na konto firmowe”, zostaniemy poproszeni o wybranie kategorii profilu, numeru telefonu, adresu e-mail i adresu firmy, a także będziemy mieć możliwość integracji naszego konta z istniejącą już stroną na Facebooku. I gotowe.

Jak powinien wyglądać nasz profil?

Oczywiście każdy profil powinien być jak najbardziej unikalny i niepowtarzalny, co samo w sobie będzie przyciągać wielu klientów. Mimo tego istnieje kilka zasad, którymi każdy powinien się kierować przy tworzeniu konta. Zdjęcie profilowe powinno posiadać logo firmy, by klienci od razu wiedzieli do kogo będą się kierować. Co więcej, nasz biogram powinien zawierać możliwości kontaktu z firmą i od razu zaznaczę, że nie warto ograniczać się tylko do jednego sposobu komunikacji. Jeśli chodzi o najważniejsze, czyli zawartość profilu, to powinna być wrzucana regularnie i stale ubogacona nowymi treściami, ale nie można przesadzać z ilością opisu i postów, ponieważ przytłoczy to obserwujących. Zdjęcia powinny być w jak najwyższej jakości i ciekawej gamie kolorystycznej, która będzie przyciągać uwagę. Pod zdjęciami koniecznie muszą znaleźć się hashtagi, dzięki którym użytkownicy mogą odnajdywać powiązane ze sobą tematycznie treści. Jeśli chcemy by post osiągnął satysfakcjonujące zasięgi, warto skupić się na hashtagach mających charakter lokalny np. nazwa miejscowości, ulica, nazwa firmy, a później typ usługi, którą oferujemy.

Relacje na Instagramie.

Relacje i reels to obecnie jedna z ważniejszych form udostępniania treści. Relacje są dostępne przez jedynie 24h, po tym czasie znikają jeśli nie dodamy ich do naszego profilu. Największą zaletą relacji jest fakt, że nie zaśmiecają one konta i mogą łączyć w sobie zdjęcia i filmy. Co więcej, opowiadając przed kamerą o np. Produkcie stajemy się bardziej realni i ludzcy w oczach przeciętnego użytkownika. Jedna część relacji nie powinna zazwyczaj trwać więcej niż 15 sekund, by nie stracić skupienia i uwagi naszych followersów.

Znając te najistotniejsze zasady, twoje konto firmowe powinno bez problemów odnaleźć się w tej aplikacji.

Koszt reklamy na Facebooku.

Reklamy same w sobie mają bardzo dużą siłę przyciągania potencjalnych klientów, a co dopiero reklama na Facebook gdzie algorytm trafia z reklamą do osób, które mogą być najbardziej zainteresowane naszą ofertą produktów lub usług. Jakie są koszty reklamy na Facebooku i jak korzystać z adManagera?

Reklama na Facebooku – proces tworzenia.

Pierwszy krokiem jest wybranie celu reklamy, może to być dla przykładu sprzedaż produktów, pobranie aplikacji, zwiększenie rozpoznawalności marki itp. Następnie wybieramy grupę docelową odbiorców, by uskutecznić promowanie na Facebooku. Robimy to z pomocą okna zatytułowanego „Grupa odbiorców” – tu zaznaczamy wszystkie informacje o osobach, do których chcemy dotrzeć, są to między innymi dane takie jak wiek, lokalizacja, wiek, płeć i język. Kolejnym etapem jest wybranie miejsca emisji reklamy czyli w tym przypadku Facebook. Nie zapominajmy, że Meta oferuje również emisję na Instagramie czy Messengerze. Następnie określamy budżet dzienny lub całkowity oraz okres trwania kampanii reklamowej. Dalej wybieramy format reklamy, może być to film, pojedynczy obraz lub pokaz slajdów. Decyzję podejmujemy w zależności od tego, na czym nam najbardziej zależy i co bardziej pasuje do naszych preferencji. Jeśli nie możemy się zdecydować, można wybrać bardziej pojemny format, zezwalający na użycie tych kilku elementów naraz. Na sam koniec należy już tylko złożyć zamówienie i czekać aż nasza reklama zacznie trafiać do wybranych osób.

Reklama Facebook – koszty.

Koszt reklamy określany jest w aukcji reklamowej. Na samą reklamę wydajemy tylko tyle, ile chcemy. Oczywiście w zależności, jakie wyniki chcemy osiągnąć czyli- dotrzeć do konkretnej ilości osób, z konkretną częstotliwością- cena będzie naturalnie od tego uzależniona. Dzięki temu narzędziu dowiesz się na ile pozwala Ci budżet nawet o sześć miesięcy w przód.

Zakup reklamy pod względem częstotliwości i zasięgu to świetny sposób, by uzyskać większą rozpoznawalność produktu czy zwiększyć sprzedaż. Co więcej, stawia się tu na dotarcie do klienta, a nie na wyświetlenia. W praktyce oznacza to, że więcej osób kliknie i zobaczy naszą ofertę, a nie tylko zobaczy reklamę i nie podejmie żadnego działania.

Istnieje również możliwość kupowania reklam tak, jak reklam telewizyjnych. Tak zwany wskaźnik TRP (targeting rating points) umożliwia planowanie, kupowanie i generowanie raportów dotyczących kampanii wideo. Jest ona zrealizowana za pośrednictwem zlecenia reklamowego na Facebooku, a jej optymalizacja dokonuje się na podstawie wskaźnika trp, zgodnie ze wskazanymi cechami grupy docelowej. Rozliczenie następuje wtedy, gdy wyświetlenia osiągną przyjęte przez firmę założenia, za które zapłaciliśmy.

Facebook reklama – budżet.

Ustawianie budżetu reklamowego jest bardzo proste. Wystarczy tylko w trakcie konfiguracji emisji wpisać kwotę, która jesteśmy w stanie wydać dziennie lub w trakcie trwania całej kampanii reklamowej. Co więcej, kwotę można zmienić w dowolnym momencie. Warto dodać, iż ustala się tu również konkretną kwotę, jaką będziemy przekazywać, gdy ktoś podejmie określone działanie wobec naszej reklamy.

Osoba trzymająca telefon na którym jest linkedin

LinkedIn konto firmowe.

LinkedIn to portal stworzony dla pracodawców jak i dla osób poszukujących pracy. Miejsce to umożliwia rozwój, a także daje niesamowite możliwości budowania silnej marki. To właśnie tu rekruterzy najczęściej znajdują idealnych kandydatów na dane stanowisko. Dobrze zrobiony i obszernie uzupełniony profil na LinkedIn powinien oczywiście zawierać informacje o doświadczeniu zawodowym, licencjach i certyfikatach oraz wszystko, czym kandydat może wyróżnić się na tle konkurencji. Ale jak powinno być w przypadku konta firmowego? O tym dowiemy się w poniższym artykule.

Konto firmowe.

Przede wszystkim konto firmowe skupione jest na organizacji i tym jakie jest jej przesłanie, do czego dąży i jakie ma poglądy tzw. misja, cel i wizja. Ze strony technicznej chodzi tu o fakt, iż jest ono najczęściej prowadzone przez kilku administratorów lub dowolnie wyznaczoną do tego osobę, która cechuje się wysokimi umiejętnościami komunikacyjnymi, znajomością tematyki i zawiłości social mediów. Dodatkowo, konto firmowe, by zdobyć jak najwięcej obserwujących i aktywnych użytkowników, musi być rzetelnie i sumiennie prowadzone. Oznacza to, iż taki profil firmowy musi być udostępniany w innych social mediach co zapewnia zdecydowanie większe zasięgi. Ponadto można wysyłać zaproszenia do polubienia lub skorzystać z płatnej reklamy. Dzięki tym zabiegom rozpromujemy nasze konto. Co więcej, samo posiadanie konta firmowego na LinkedIn sprawia, iż pozycjonuje się ono wyżej w wyszukiwaniach przeglądarki i mogą ją znajdować nie tylko osoby mające konto na linkdinie. Ponadto, jest to kolejny sposób na zapewnienie komunikacji z odbiorcami.

Rodzaje kont firmowych.

Jednym z rodzajów strony firmowej jest LinkedIn Page – to taka podstawowa strona organizacji, uczelni itp. Na której znajdziemy opisy działalności, dane kontaktowe, pracowników i powiązane grupy. Strona ta posiada również unikalny adres url, który określa się podczas zakładania profilu, dzięki temu właśnie nasza strona pozycjonuje się wyżej w wyszukiwaniach. Informacje, jakie tu znajdziemy dotyczą głównie kultury organizacji i aktualnych zatrudnień.

Kolejna jest Showcase Page – jest ona powiązana z istniejącą już stroną. Jest to najczęściej rozwiązanie stosowane przez firmy posiadające oddziały rozlokowane np. W całej Polsce.

Affiliated Page – jest to najrzadziej wybierane rozwiązanie stosowane zazwyczaj w wypadku połączenia dwóch organizacji i jest ono możliwe po skontaktowaniu się z działem Supportu, gdzie należy napisać prośbę o powiązanie stron i czekać na pozytywne rozpatrzenie.

Profil pracownika na LinkedIn.

Zakładanie profilu pracownika, jest równie istotnym krokiem w stronę lepszego wizerunku firmy. Lecz najpierw musimy uświadomić pracowników o istotności i ważności posiadania takiego konta, dlatego też warto zainwestować w profesjonalne szkolenia o tej tematyce. Budując profil podwładnych musimy zadbać by był on zgodny z wizerunkiem firmy i wzbudzał zaufanie. Co więcej, nie może tu zabraknąć atutów umiejętności i realności, dzięki której zdobędziemy potencjalnych klientów.

Laptop odpalający Facebooka

Jak promować wydarzenie na Facebooku?

Promowanie na Facebook rozpoczyna się oczywiście od utworzenia wydarzenia, które będziemy organizować. By przyciągnąć większa ilość potencjalnie zainteresowanych osób, warto skorzystać z możliwości promocji czy tzw. ” reklama Facebook. Jak to zrobić?

Jak utworzyć promowane wydarzenie?

Oczywiście rozpoczynamy od utworzenia standardowego wydarzenia za pomocą naszego konta na Facebooku. Kolejnym krokiem jest reklama na Facebooku tego wydarzenia, które możemy zrobić z poziomu strony albo w menadżerze reklam. By emitować reklamę, niezbędne są uprawnienia administratora.

Menadżer reklam daje możliwość utworzenia kilku rodzajów wydarzeń. Jest to między innymi wydarzenie z przyciskiem „Zainteresowana/y” lub „Kup bilety”. Mamy również opcje ustawienia opisu wydarzenia, zmianę materiału reklamowego (obrazu, filmu itd). Na samym końcu wybieramy grupę odbiorców, czas trwania i budżet. W razie potrzeby skorzystać możemy z funkcji monitorowania konwersji. Po zakończeniu klikamy „Promuj wydarzenie teraz”.

Jak powinno wyglądać wydarzenie?

Tak jak i większość reklam, zawartość wydarzenia nie powinna być przytłaczająca. Oznacza to, że im krótszy i bardziej zwięzły opis , tym lepiej. Obraz, który oczywiście będzie głównym obiektem, na którym skupia się uwagę musi być przyciągający, mieć dobrze dobrane kolory, a także wysoką jakość. Te wszystkie czynniki sprawią, iż wydarzenie na pierwszy rzut oka, będzie zdecydowanie bardziej atrakcyjne.

Niezbędne będzie również dodanie lokalizacji, dzięki czemu osoby dowiedzą się o wydarzeniu w ich okolicy. Także data i godzina są tu kluczowym elementem, który informuje odbiorców o czasie trwania eventu. Poza wyżej wymienionymi ważny jest również opis, harmonogram oraz informacje dotyczące wstępu. To wszystko jest niezbędne by osoby zdecydowały się na wzięcie udziału w promowanym przez nas wydarzeniu.

Reklama na Facebook wśród właściwych osób.

Po skonfigurowaniu wydarzenia będziemy oczekiwać by dotarło ono do odpowiednich odbiorców. Istnieje kilka skutecznych praktyk, które pozwolą nam to osiągnąć. Na przykład stworzenie grupy niestandardowych odbiorców wydarzenia pozwoli dotrzeć do osób, które na nie zareagowały lub wyraziły zainteresowanie zakupem biletów. Ponadto można korzystać już z wcześniejszej listy takich odbiorców jeśli już wcześniej tworzyliśmy podobne wydarzenie. Co więcej, można w menedżerze reklam umieścić listę osób, które np. dokonały już zakupu biletów i na podstawie ich danych udostępnionych Facebookowi znaleźć osoby z podobnymi preferencjami. Ponadto pomocne mogą być kontakty, które już posiadamy i wybór odpowiedniej lokalizacji wydarzenia. Jeśli jest to wydarzenie lokalne powinniśmy wybrać miejscowość i określić grupę odbiorców, by dotrzeć do osób w danej odległości.

Czy warto kupować lajki na Facebooku?

Czy warto kupować lajki na Facebooku?

Kupowanie polubień na mediach społecznościowych to problem, który nie pojawił się wczoraj. Mimo wielu przestróg o ich negatywnym wpływie na algorytmy i walki platform z aplikacjami umożliwiającymi zakup lajków pokusa natychmiastowego „doładowania” strony na Facebooku dodatkowymi łapkami w górę wciąż pozostaje silna. Czy jednak sztucznie wygenerowani fani naprawdę są tym, co pomoże w rozwoju Twojego profilu?

Dlaczego chcemy być „lubiani”?

Każdy kreujący fanpage’a na Facebooku marzy o rzeszy fanów. I nie ma w tym nic dziwnego! Pozostawione polubienie pozwala uwierzyć w to, że tworzone przez Ciebie treści są potrzebne i przydatne, a ich udostępnianie ma sens. Wysokie liczby mogą przecież świadczyć o jakości profilu, ocieplać wizerunek strony, przekonywać, że znajdują się na niej interesujące treści. Obserwujący stanowią swego rodzaju społeczny dowód słuszności. Niestety zazwyczaj kupienie lajków daje jedynie chwilowy efekt, a sztucznie napompowana popularność znika tak szybko, jak się pojawiła.

Dlaczego nie warto kupować lajków?

Zaprogramowane do pozostawiania lajków boty mogą zostać łatwo zbanowane (Facebook systematycznie wykrywa i zamyka fałszywe profile). To oznacza odpływ fałszywych fanów i zmniejszenie liczby łapek uniesionych w górę. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku prawdziwych osób, które zdecydowały się wziąć udział w procesie sprzedaży polubień – odlajkowanie profilu zajmuje ułamek sekundy. Jednak szybka utrata wspierających fanpage’a to niestety najmniejszy problem. Nieuczciwie wygenerowane osoby lajkujące prawdopodobnie nie będą wchodziły w żadne interakcje na Twoim profilu. Najczęściej są to obywatele krajów Bliskiego Wschodu, Indii lub Chin, którzy nawet nie rozumieją Twoich publikacji. Masa polubień nie zapewni Ci wyświetleń, komentarzy i realnego zainteresowania prezentowanymi przez Ciebie treściami. Dodatkowo może to negatywnie wpłynąć na widoczność Twojej strony, a nawet doprowadzić do jej zablokowania.

Jak rozwijać profil na Facebooku?

Zamiast sabotować swoje szanse na sukces zacznij realnie pracować, rozwijając prowadzony przez siebie profil. Każdy zaczynał od zera, a niektórzy z powodzeniem rozbudowali swoje fanpage’e i teraz cieszą się gronem oddanych obserwujących. Poza tym w początkowej fazie kreowania treści mała liczba lajkujących nie stanowi większego problemu, a regularne publikowanie postów pozwala budować grupę ich realnych odbiorców. Udostępniaj treści, które sam chciałbyś śledzić, zadawaj pytania, publikuj ankiety i quizy, organizuj konkursy. Staraj się zachęcić społeczność do zaangażowania się i działania, a jeżeli pozwala na to Twój budżet, zainwestuj w reklamę. Te działania mogą przynieść zdecydowanie lepszy i trwalszy efekt niż gromadzenie fałszywych polubień.

Kupno lajków wydaje się być prostym i szybkim rozwiązaniem dla niecierpliwych i łaknących sukcesu. Czasem jednak mniej znaczy więcej. Warto postawić na systematycznie dodawane posty i codzienny kontakt ze stałą grupą prawdziwych odbiorców. Być może początkowo ich liczba nie będzie przyprawiała o zawrót głowy, jednak wynagrodzi to ich szczere zaangażowanie i zainteresowanie tematyką fanpage’a.