Czy warto kupować lajki na Facebooku?

Czy warto kupować lajki na Facebooku?

Kupowanie polubień na mediach społecznościowych to problem, który nie pojawił się wczoraj. Mimo wielu przestróg o ich negatywnym wpływie na algorytmy i walki platform z aplikacjami umożliwiającymi zakup lajków pokusa natychmiastowego „doładowania” strony na Facebooku dodatkowymi łapkami w górę wciąż pozostaje silna. Czy jednak sztucznie wygenerowani fani naprawdę są tym, co pomoże w rozwoju Twojego profilu?

Dlaczego chcemy być „lubiani”?

Każdy kreujący fanpage’a na Facebooku marzy o rzeszy fanów. I nie ma w tym nic dziwnego! Pozostawione polubienie pozwala uwierzyć w to, że tworzone przez Ciebie treści są potrzebne i przydatne, a ich udostępnianie ma sens. Wysokie liczby mogą przecież świadczyć o jakości profilu, ocieplać wizerunek strony, przekonywać, że znajdują się na niej interesujące treści. Obserwujący stanowią swego rodzaju społeczny dowód słuszności. Niestety zazwyczaj kupienie lajków daje jedynie chwilowy efekt, a sztucznie napompowana popularność znika tak szybko, jak się pojawiła.

Dlaczego nie warto kupować lajków?

Zaprogramowane do pozostawiania lajków boty mogą zostać łatwo zbanowane (Facebook systematycznie wykrywa i zamyka fałszywe profile). To oznacza odpływ fałszywych fanów i zmniejszenie liczby łapek uniesionych w górę. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku prawdziwych osób, które zdecydowały się wziąć udział w procesie sprzedaży polubień – odlajkowanie profilu zajmuje ułamek sekundy. Jednak szybka utrata wspierających fanpage’a to niestety najmniejszy problem. Nieuczciwie wygenerowane osoby lajkujące prawdopodobnie nie będą wchodziły w żadne interakcje na Twoim profilu. Najczęściej są to obywatele krajów Bliskiego Wschodu, Indii lub Chin, którzy nawet nie rozumieją Twoich publikacji. Masa polubień nie zapewni Ci wyświetleń, komentarzy i realnego zainteresowania prezentowanymi przez Ciebie treściami. Dodatkowo może to negatywnie wpłynąć na widoczność Twojej strony, a nawet doprowadzić do jej zablokowania.

Jak rozwijać profil na Facebooku?

Zamiast sabotować swoje szanse na sukces zacznij realnie pracować, rozwijając prowadzony przez siebie profil. Każdy zaczynał od zera, a niektórzy z powodzeniem rozbudowali swoje fanpage’e i teraz cieszą się gronem oddanych obserwujących. Poza tym w początkowej fazie kreowania treści mała liczba lajkujących nie stanowi większego problemu, a regularne publikowanie postów pozwala budować grupę ich realnych odbiorców. Udostępniaj treści, które sam chciałbyś śledzić, zadawaj pytania, publikuj ankiety i quizy, organizuj konkursy. Staraj się zachęcić społeczność do zaangażowania się i działania, a jeżeli pozwala na to Twój budżet, zainwestuj w reklamę. Te działania mogą przynieść zdecydowanie lepszy i trwalszy efekt niż gromadzenie fałszywych polubień.

Kupno lajków wydaje się być prostym i szybkim rozwiązaniem dla niecierpliwych i łaknących sukcesu. Czasem jednak mniej znaczy więcej. Warto postawić na systematycznie dodawane posty i codzienny kontakt ze stałą grupą prawdziwych odbiorców. Być może początkowo ich liczba nie będzie przyprawiała o zawrót głowy, jednak wynagrodzi to ich szczere zaangażowanie i zainteresowanie tematyką fanpage’a.

Jak tworzyć skuteczne i angażujące posty na Facebooku?

Jak tworzyć skuteczne i angażujące posty na Facebooku?

Facebook jako wizytówka Twojej firmy

Obecnie coraz częściej pierwszym miejscem, w którym szuka się informacji są media społecznościowe. Fanpage na Facebooku z pewnością mieć warto. Pozwala on dotrzeć do Twoich odbiorców, ułatwia proces komunikacji, może stanowić bazę potencjalnych klientów. Na prowadzoną stronę trzeba mieć jednak pomysł. W końcu będzie ona stanowić wizytówkę Twojej firmy.

Publikowane posty nie powinny być przypadkową zbitką newsów. Chaos jest niewskazany. Przemyślana kreacja contentu musi angażować użytkowników portalu, wzbudzać pozytywne emocje i budować pożądany wizerunek marki.

Zasady tworzenia treści na Facebooku

Na początku należy zastanowić się, kim będą Twoi odbiorcy i dla kogo zamierzasz tworzyć internetowe treści. Nie każdy będzie zainteresowany Twoimi produktami czy usługami, a swój przekaz powinieneś kreować tak, by trafić do określonej grupy docelowej. Dostosuj język wypowiedzi, pomyśl, co interesuje, bawi i angażuje ludzi, do których chcesz trafić. Jaki jest ich styl życia? O czym marzą? Co ich inspiruje?

Na swoim fanpage’u prezentuj dokonania Twojej firmy i nowo wprowadzane na rynek produkty. Odpowiadaj na pytania klientów. Buduj profesjonalny obraz marki. Nie ograniczaj się jednak tylko do postów ściśle powiązanych z Twoją działalnością.

Nie zapominaj, że social media to zabawa! Zaprojektuj dla Twoich obserwatorów zagadki, łamigłówki i rebusy. Przyciągnij ich uwagę. Pozwól się wypowiedzieć, publikując ankietę, a tym samym zachęcaj do pozostawienia różnych reakcji pod postem. Jeżeli masz taką możliwość, organizuj konkursy z nagrodami. Zadawaj też pytania. Najlepiej zamknięte, tak by Twój skrolujący ekran odbiorca mógł udzielić szybkiej i prostej odpowiedzi. Niestety może nie mieć on czasu, siły albo ochoty na napisanie rozbudowanego komentarza.

Zamiast ściany tekstu wybierz rzucającą się w oczy grafikę, chwytliwy slogan lub krótki fragment wideo. Postaw na jakość, nie ilość. Wyznacznikiem sukcesu okazuje się być współczynnik zaangażowania fanów Twojej strony w prezentowane na niej treści. Współczynnik, który rośnie, gdy Twoi odbiorcy rzeczywiście wchodzą w interakcję z budowanym przez Ciebie profilem. Dlatego ważne, by tworzyć wartościowe, odpowiadające na potrzeby internautów treści.

Ostatnio szczególne uznanie wśród odbiorców wzbudza real-time marketing, dlatego komunikując się z użytkownikami Facebooka nawiązuj do aktualnych wydarzeń, reaguj na pojawiające się informacje i umiejętnie wpleć w te przekazy swój produkt.

Kreatywne pomysły na posty na Facebooku

Nawet najlepszym zdarza się spadek formy. Jeżeli poczujesz, że pokłady Twojej kreatywności zostały wyeksploatowane, pamiętaj, że możesz sięgnąć po sprawdzone pomysły na internetowe treści.

Użytkowników zawsze będą interesowały kulisy Twojej pracy. Pokaż im, jak działa Twoja firma od kuchni. Zabierz odbiorców fanpage’a na backstage produkcji, zdradź im zasady udzielania ich ulubionej usługi. W ten sposób nie tylko proponujesz im angażujące treści, ale też pozwalasz na wgląd w proces działania Twojego przedsiębiorstwa, pokazujesz, że nie masz nic do ukrycia.

Popularnym sposobem na ciekawe posty jest powoływanie się na kalendarz świąt nietypowych. Wystarczy wybrać święto powiązane z Twoją branżą i skonstruować odpowiedni przekaz. Możesz też z tej nietypowej okazji udzielić klientom rabatu.

Dobrym pomysłem będzie udostępnianie treści opublikowanych przez Twoich odbiorców. Podziękuj za zakup produktu, skomentuj zabawnie fotografię, zaproś do ponownych odwiedzin strony. Zachęć innych użytkowników do podzielenia się trafionym zakupem, opowiedzenia ciekawostki związanej z Twoją firmą. Zaktywizuj ich, a następnie doceń ich zaangażowanie.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na publikację krótkiej porady, cytatu, tekstu motywującego czy infografiki, staraj się tworzyć treści, które sam chciałbyś konsumować w internecie. Udostępniaj dobre jakościowo posty. Planuj, ale nie bój się spontaniczności. I pamiętaj, że każdy pojawiający się na Twojej tablicy przekaz ma wpływ na to, jak klienci postrzegają Twoją markę.

Jak moderować dyskusję na Facebooku

Jak moderować dyskusję na Facebooku?

Moderacja – dlaczego jest taka ważna?

Media społecznościowe to platformy służące do promocji marki, ale też kanały komunikacji z potencjalnymi klientami. Dobrze prosperująca firma nie może pozwolić sobie na przypadkowy i nieusystematyzowany sposób obsługi klienta w sieci. Znaczenie ma zarówno styl, jak i forma kontaktu oraz podejście do odbiorcy.

Moderacja dyskusji na Facebooku odgrywa ogromną rolę w budowie wizerunku marki, tworzy na bieżąco pozytywne skojarzenia lub wzbudza negatywne emocje. Kreacja bezpiecznej i przyjaznej przestrzeni na Twojej stronie umożliwi otwartą rozmowę między przedstawicielami firmy a klientami. Zbuduje zaufanie, a może nawet silne więzi i relacje z odbiorcami Twojej oferty.

Złote zasady moderacji

Prawdopodobnie nie będziesz już miał możliwości rezygnacji z prowadzenia moderacji swojej strony. Użytkownicy mediów społecznościowych przyzwyczaili się do wykorzystywania ich jako formy komunikacji z przedstawicielami producentów produktów i usługodawców. Próba ograniczenia im możliwości kontaktu niosłaby ze sobą mniej zysków niż strat. Dodatkowo poirytowani i niezadowoleni klienci byliby tym bardziej skorzy do złożenie skargi bądź zażalenia.

Facebookowy moderator powinien czuwać nad rozwojem dyskusji, pilnować, by każdy czuł się wysłuchany. Jednocześnie musisz mieć świadomość, że być może nie będziesz w stanie odpowiedzieć na wszystkie komentarze. Warto byłoby się natomiast skupić na czasie oczekiwania na odpowiedź. Nikt nie lubi zbyt długo czekać na reakcję, dlatego dobrze jest poznać zachowania i przyzwyczajenia Twoich odbiorców, by odpowiednio zaplanować pracę moderatora.

Nawet dobre zaznajomienie z działalnością firmy nie wyeliminuje całkowicie konieczności konsultacji z ekspertami. W takiej sytuacji najlepiej dać znać użytkownikowi, że zajmujesz się jego problemem, ale potrzebujesz nieco więcej czasu na jego rozwiązanie.

Hashtagi na Instagramie

Hashtagi na Instagramie – co warto o nich wiedzieć?

Hashtagi zyskały na popularności głównie za sprawą Instagrama, a znaleźć możemy je praktycznie pod każdym opublikowanym tam zdjęciem. Prawdopodobnie jednak niewiele osób wie, do czego hashtagi służą, jak je umiejętnie wybierać i co umożliwia ich poprawne użycie.

Czym są hashtagi?

Hashtag to swego rodzaju znacznik – słowo, a nawet całe wyrażenie, poprzedzone charakterystycznym znakiem w kształcie płotka (#), pozwalające przyporządkować publikowane treści do określonych kategorii. Najczęściej i najchętniej hashtagi używane są na Instagramie i Twitterze, ułatwiając wyszukiwanie pożądanych komunikatów i informacji. I właśnie dlatego ich dobór powinien być dokładnie przemyślany.

Jak dobierać hashtagi?

Przede wszystkim wybieraj tagi opisujące to, co znajduje się na opublikowanej przez Ciebie fotografii. Niewłaściwa selekcja oznaczeń zmniejszy szanse na dotarcie treści do poszukujących ich odbiorców. Osoba zainteresowana aktualną sytuacją polityczną w kraju nie będzie poszukiwać informacji i analiz pod hasłem „polishgirl”, a młodej mamie łaknącej treści parentingowych nic nie powie hashtag „love”. Dlatego nie zwracaj przesadnie uwagi na popularność tagów i zastanów się, jaki content dostarczasz innym użytkownikom.

Czasami lepiej postawić na rzadziej używanego hashtaga. Dzięki temu masz większą szansę na to, że Twój post nie zginie w gąszczu innych zdjęć i trafi do zainteresowanych nim odbiorców, którzy pozostawią lajka i komentarz, a może nawet zapiszą fotografię, by powrócić do niej później. To z kolei pozytywnie wpłynie na algorytmy i zwiększy widoczność Twojego profilu.

Jeżeli kierujesz swoje treści do polskojęzycznej publiczności, nie zapominaj, by używać też polskich hashtagów. Oczywiście oznaczenia w języku angielskim mają większy zasięg, więc nie warto z nich całkowicie rezygnować.

Możesz użyć maksymalnie trzydziestu hashtagów pod jednym zdjęciem. Każde oznaczenie zwiększa szansę na dotarcie do nowych użytkowników. Pamiętaj jednak, że Instagram promuje konta, na których pojawiają się zróżnicowane tagi. Jeśli więc nie potrafisz wykrzesać z siebie wystarczających pokładów kreatywności, postaw na mniejszą liczbę oznaczeń pod zdjęciem, ale zmieniaj ich rodzaj pod kolejnymi postami.

Nie masz pomysłu na nowe znaczniki? Zainspiruj się innymi profilami! Sprawdź, jakich hashtagów używają użytkownicy publikujący podobne do Twoich treści. Uważaj jednak na tagi zbanowane przez Instagram! Te najczęściej dotyczą ukazywania przemocy bądź nagości. Ich użycie zmniejszy widoczność Twojego posta. Jeśli zastanawiasz się, czy dany tag jest bezpieczny, sprawdź czy Instagram pozwala na jego obserwację. Jeżeli ta funkcja jest zablokowana, wiesz już, jakiego sformułowania unikać. Możesz też odnaleźć szczegółowe listy i wyszukiwarki „zakazanych” na Instagramie oznaczeń.

Baw się hashtagami!

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by pozwolić sobie na odrobinę zabawy i złamanie niektórych zasad. Opis zabawnej sytuacji, w której ponieśliśmy drobną porażkę, aż prosi się o oznaczenie go sformułowaniem “epicfail”, a polecenie serialu warto zakończyć tagiem “mustwatch”. W hashtagach nie brakuje też nawiązań do popkultury, znanych cytatów z kultowych filmów czy powiedzonek celebrytów. Użytkownicy prześcigają się w wymyślaniu kreatywnych i charakterstycznych dla nich tagów. I nie ma w tym nic złego! Wszak nawet nie do końca poprawny, lecz unikalny sposób oznaczania zdjęć łatwo może stać się Twoim znakiem rozpoznawczym, czego przykładem może być chociażby instagramowe konto Magdy Gessler, która żadnymi zasadami używania hashtagów chyba się nigdy nie przejmowała.

Piksel Facebooka - jak go zainstalować i do czego służy?

Piksel Facebooka – jak go zainstalować i do czego służy?

Piksel Facebooka – co to jest?

Piksel to kawałek kodu HTML, a zarazem darmowe narzędzie analityczne dostępne na Facebooku. Jego zadaniem jest pomoc w pomiarze skuteczności działania reklam. Piksel bazuje na analizie czynności podejmowanych przez użytkowników, zbiera informacje o ich aktywności na stronie i pomaga tworzyć listy odbiorców, które później można łatwo wykorzystać do emisji reklam na Facebooku.

Korzyści płynące z zastosowania Piksela

Korzystanie z narzędzia, jakim jest Piksel, umożliwia odnajdywanie osób potencjalnie zainteresowanych Twoją działalnością oraz tworzenie bazy odbiorców o konkretnych cechach. To z kolei pozwala na wyświetlanie reklam właściwym użytkownikom portalu, a co za tym idzie, może prowadzić do zwiększenia sprzedaży Twoich produktów.

Takich rezultatów nie osiągnie się jednak bez pomiaru i analizy wyników reklam. Na szczęście Piksel uruchamia się zawsze wtedy, gdy ktoś podejmuje w witrynie jakiekolwiek działanie – dokonuje zakupu, umawia się na wizytę czy zapisuje na newsletter. Do każdego z takich działań masz dostęp, przeglądając Menadżer zdarzeń, którego monitorowanie pozwoli Ci na odnalezienie klienta i zachęcenie go do powrotu na Twoją stronę. To między innymi za sprawą Piksela po niewinnej wizycie w internetowym sklepie obuwniczym jesteś otoczony reklamą kolejnych par butów, które nie dają zapomnieć Ci o chęci zakupu.

Jak zainstalować Piksela Facebooka?

W pierwszej kolejności przejdź do Menadżera reklam Facebooka (facebook.com/ads/
manager), a następnie, by pozyskać swój indywidualny Piksel, wybierz Menadżer zdarzeń. Kliknij na zieloną ikonkę plus i połącz źródła, wybierając opcję Internet. Zatwierdź opcję „Piksel Facebooka” i nadaj mu dowolną nazwę. Wygenerowany kod możesz przesłać firmie, która zajmuje się budową Twojej strony lub zainstalować go samodzielnie. Niezbędny będzie oczywiście dostęp do kodu źródłowego Twojej strony. Ręczną instalację rozpocznij od skopiowania stworzonego Piksela i zaimplementuj go na stronie, wklejając go pomiędzy znaczniki <head> i </head> . Sprawdź, czy po tej operacji strona wyświetla się prawidłowo. To wszystko!

Aby przekonać się, czy świeżo zainstalowany Piksel działa jak należy, po prostu poczekaj chwilę na wyświetlenie liczb i wykresów. Korzystając z przeglądarki Google Chrome, możesz też pobrać darmowe rozszerzenie Facebook Pixel Helper, które pomoże ustalić, czy kod został poprawnie wstawiony.

Konfiguracja zdarzeń w Pikselu Facebooka

Udana instalacja piksela oznacza możliwość personalizacji reklam skierowanych do konkretnej grupy odbiorców, którzy wykonali daną aktywność na stronie. Jednak oprócz tego możesz też rozszerzyć pakiet swych korzyści o tzw. zdarzenia. Facebook rozpoznaje standardowe zdarzenia spotykane w sklepach internetowych i na innych stronach. Mowa tu między innymi o dodaniu produktu do koszyka, założeniu przez użytkownika nowego konta czy personalizacji zamówienia. Dzięki dodatkowej wtyczki zdarzeń będziesz w stanie przypomnieć klientowi o konieczności dokończenia zakupów i dokonania zapłaty, podziękować za pobranie aplikacji lub odświeżyć jego pamięć, wyświetlając produkty, które dodał do swojej listy życzeń.

Jak zacząć korzystać z tych funkcji? W panelu reklamowym kliknij „dodaj zdarzenia”, a następnie wybierz „from the pixel”. Później otwórz narzędzie do konfiguracji zdarzeń i zdecyduj, na której podstronie chcesz dodać wybrane zdarzenie. Po wklejeniu linku podstrony naciśnij „przejdź do witryny”. Wybierz, czy chcesz monitorować konkretny przycisk na stronie czy adres url. Każde kliknięcie wskazanego przycisku zostanie odnotowane, a wybranie adresu url otwiera przed Tobą kolejną opcję czyli wybór konkretnego zdarzenia (np. przejścia klienta do koszyka), które zostanie zapisane w Pikselu. Operację zatwierdzasz. W panelu reklamowym powinny być już widoczne zdefiniowane przez Ciebie zdarzenia.

Piksel Facebooka – narzędzie potrzebne, a wręcz niezbędne

Brak Piksela ogranicza Twoje szanse na targetowanie reklam i ich optymalizację. Przy odpowiednim wykorzystaniu tego prostego narzędzia jesteś w stanie zadawalająco zwiększyć efektywność tworzonych przekazów reklamowych. Facebook zbiera masę danych, z których korzystać możesz również Ty. Nie zapomnij jednak poinformować o tym swoich potencjalnych klientów.

Skuteczna reklama na Facebooku – poznaj 4 kluczowe porady!

W Polsce Facebook jest nadal pionierem wśród portali społecznościowych z reklamowym potencjałem. Serwis ten jest platformą dynamiczną- często wprowadzane są tam nowe formaty i algorytmy. Zapewne z własnego doświadczenia doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak pożytecznym narzędziem w pozyskiwaniu nowych klientów mogą być reklamy na Facebooku. Kilka porad przedstawionych poniżej pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał Facebook Ads i przede wszystkim uniknąć marnowania Twoich pieniędzy.

Czytaj dalej Skuteczna reklama na Facebooku – poznaj 4 kluczowe porady!

Jak w ciekawy sposób promować eventy na Facebooku?

TWORZENIE WYDARZENIA

Stworzenie odpowiedniego wydarzenia wymaga sporego nakładu pracy przed samym oficjalnym zaproszeniu/udostepnieniu takiego eventu.

Czas jaki trzeba poświęcić to około miesiąc- przez ten czas ustalasz wszelkiego szczegóły jakie powinno takie wydarzenie zawierać (liczba uczestników, prelegentów, miejsca, czas, grupa odbiorców itp.) Bez tego ani rusz! Bo sama promocja to nie jest jedno kliknięcie myszki!

Czytaj dalej Jak w ciekawy sposób promować eventy na Facebooku?

6 pomysłów na promocję sklepu internetowego przez Facebook

Kampanie reklamowe na Facebooku od kilku lat z powodzeniem cieszą się niemalejącą popularnością i skutecznością. Najnowsze raporty donoszą, że przeciętny użytkownik Facebooka spędza na tym portalu około dwóch godzin dziennie. W tym czasie docierają do nas niezliczone ilości treści, które w natłoku informacji możemy po prostu przeoczyć. Jak sprawić, by promocja na Facebooku była skuteczna i przyciągnęła oko naszego przyszłego klienta. Oto kilka pomysłów jak skutecznie przeprowadzić promocję sklepu internetowego za pomocą tego portalu.

Czytaj dalej 6 pomysłów na promocję sklepu internetowego przez Facebook

Na czym polega targetowanie reklam na Facebooku?

Targetowanie reklam na Facebooku to jedna z najbardziej technicznych części marketingu na tej platformie. Dla początkujących osób jest to często miejsce, w którym popełniają najwięcej błędów. Korzystanie z mało intuicyjnych rozwiązań oraz popełnianie typowych błędów szybko podnosi koszty reklamowania. Reklamy na Fb to potężne narzędzie, ale tylko, gdy posiadamy niezbędną wiedzę. Jak uniknąć marnowania budżetu i docierać jedynie do osób, które są zainteresowane naszymi reklamami?

Czytaj dalej Na czym polega targetowanie reklam na Facebooku?

Jak promować posty na Facebooku?

Wielu blogerów, influencerów, przedsiębiorców, ale również zwykłych użytkowników Facebooka pragnie poszerzyć zasięgi i promować swoje posty. Jednak jak robić to tak, aby promocja postu równocześnie poprawiła sprzedaż danej rzeczy, idei czy marki?
Dzisiaj pokażemy Wam sposób na promowanie postów i co za tym idzie zwiększanie liczby obserwujących nas osób.

Czytaj dalej Jak promować posty na Facebooku?