Ile kosztuje reklama na Facebooku?”

“Ile kosztuje reklama na Facebooku?” to pytanie które zadaje sobie coraz więcej z nas. Dlaczego? Ponieważ Facebook nie ułatwia nam zrozumieć zawiłości swojego systemu. Jak zatem działa Facebook Ads i co wpływa na koszty reklamy? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ale zrozumienie mechanizmów Facebooka może pomóc nam przewidzieć z jakim budżetem powinniśmy się liczyć, aby dotrzeć do satysfakcjonującej nas liczby odbiorców.

Czytaj dalej Ile kosztuje reklama na Facebooku?”

Ile kosztuje prowadzenie profilu na Facebooku?

Obecność w social mediach to dla firm już nie możliwość, ale niemal obowiązek. Budowanie zaangażowanej społeczności, publikowanie ciekawego contentu i zarządzanie kryzysowe w social mediach to podstawa w każdej strategii marketingowej. Ile jednak kosztuje prowadzenie profilu na Facebooku i jak wybrać osoby, które zrobią to w sposób profesjonalny i nie zagrożą wizerunkowi naszej firmy?

Czytaj dalej Ile kosztuje prowadzenie profilu na Facebooku?

W jaki sposób wypromować sklep internetowy?

Wiesz już jak i gdzie stworzyć sklep internetowy, jednak samo jego założenie jest gwarancją sukcesu. W ostatnich latach, sprzedaż za pośrednictwem Internetu cieszy się ogromną popularnością, powstaje niezliczona ilość sklepów internetowy. Konsumenci mają problem z wyborem, często decydują się na przypadkowy sklep, pierwszy na który trafią w sieci. Dlatego, bardzo ważna jest promocja i reklama, która przyciągnie klientów właśnie do Ciebie.

Najtrudniej jest zacząć, każdy z Nas o tym wie. Na początku, często zadajemy sobie pytanie jakie kroki podjąć, żeby osiągnąć sukces i zdobyć klientów. Najważniejsze jest określenie profilu klienta i właśnie od tego należy zacząć. Konieczne jest określenie w jakim wieku jest nasz potencjalny klient, czy są to kobiety, czy raczej mężczyźni. Warto zastanowić się też nad tym, jakie mogą być ich zainteresowania, jakie strony, serwisy internetowe przeglądają. Taki research bardzo pomoże nam później w wyborze odpowiednich miejsc, w których nasza reklama spotka się z największym zainteresowaniem i odzewem wśród klientów.

Kiedy wiemy już kim jest nasz potencjalny klient możemy rozpocząć działania, które zachęcą go do wyboru właśnie naszego sklepu. Konieczne jest założenie profilu na facebooku. W dzisiejszych czasach upowszechniło się przekonanie, że jeśli czegoś/kogoś nie ma na tym portalu, to albo nie istnieje, albo nie jest warte uwagi i godne zaufania. Jeśli chcesz odnieść sukces, nie możesz pozwolić sobie na to, żeby twój sklep nie miał założonego profilu w tym miejscu. Warto zadbać o to, żeby znajdowały się tam zdjęcia najpopularniejszych produktów, ciekawe opisy oraz nowinki i interesujące fakty z funkcjonowania sklepu oraz te dotyczące branży, z której pochodzą produkty sprzedawane w Twoim sklepie. Gdy poświęcisz codziennie trochę czasu na to, żeby zająć się facebookiem, szybko zobaczysz efekty w postaci osób, które będą go śledzić, a później staną się klientami Twojego sklepu.

Aby ułatwić internautom dotarcie do sklepu, który prowadzisz warto zastanowić się nad pozycjonowaniem, boksami oraz linkami sponsorowanymi. Ludzie, szukając czegoś za pośrednictwem wyszukiwarki, w większości przypadków wybierają miejsca, które znajdują się na pierwszych 2-3 stronach z wynikami wyszukiwania. Nawet jeśli Twój sklep oferuje najlepsze produkty w najkorzystniejszych cenach, ale znajduje się na odległym miejscu w wyszukiwarce, klient nie będzie miał okazji z tego skorzystać, ponieważ do niego nie dotrze.

Następną ważną kwestią, która zdecydowanie pomoże w promocji sklepu, jest blog. Jest to zupełnie inne miejsce niż facebook. Wpisy na bloga są zdecydowanie dłuższe, wyczerpujące i bardziej profesjonalne. Warto założyć takiego eksperckiego bloga, na którym będą znajdowały się artykuły na tematy związane z branżą, w której działasz. Internauci bardzo chętnie szukają porad na różne tematy właśnie w sieci. Stworzenie miejsca, w którym otrzymają rozwiązania swojego problemów na pewno sprawi, że chętnie zajrzą do twojego sklepu.

To tylko kilka działań, które pomogą Ci w promocji Twojego sklepu internetowego. Dzięki nim będziesz mógł szybko dotrzeć do sporej grupy klientów oraz nawiązać z nimi interakcję i budować pozytywny wizerunek swojej firmy. Jeśli nie czujesz się na siłach lub nie masz czasu na tworzenie obszernych wpisów na blog lub facebook, warto rozejrzeć się za osobami, które zajmują się tym na co dzień. Na rynku działa wielu profesjonalistów, którzy z przyjemnością pomogą Ci zbudować, rozpowszechnić oraz utrzymać popularność twojego biznesu.

Dorota Pawlicka

Poradnik, jak założyć sklep interentowy

„Mam własną firmę!” – czyli jak założyć swój sklep internetowy

No dobrze. Wiemy już, że nie warto marnować czasu i zastanawiać się nad swoją przyszłością zbyt długo. Nie jest sekretem, że lepiej pracować dla siebie, niż dla kogoś. Wiemy również, że nie jest to tak trudne, jak się może wydawać. Większość z nas to ludzie młodzi, ambitni i pełni zapału. Dlaczego by nie wykorzystać tej energii do stworzenia czegoś, co pozwoli nam stać się swoim własnym szefem?

Jak podają źródła, zakupy w internecie robi około 9 mln Polaków, z czego aż 15% przyznaje, że transakcji dokonuje kilka razy w tygodniu, a liczby z roku na rok wzrastają. Ludziom zależy na sprawności, szybkości i wygodzie.

Masz pomysł na biznes, fundusze i plan działania? Świetnie. Poprzedni artykuł pokazał jak ważnym elementem każdej sprzedaży jest obecność w Internecie. Ludzie kupują oczami, dlatego warto zadbać, by nasz produkt nie tylko zachęcał ceną i jakością, ale również sposobem w jaki jest zaprezentowany. A do tego potrzebujemy sklepu internetowego.

Przedstawiamy kilka pomysłów jak rozpocząć swoją działalność online:

  1. Allegro

Opcja dla początkujących. Oczywiście, znamy osoby, dla których sprzedaż na portalu jest jedynym źródłem utrzymania. Istnieje wiele przedsiębiorców, którzy dzięki setkom pozytywnych opinii zadowolonych klientów, w sposób naturalny wypozycjonowali swój sklep tak, by przynosił im bardzo wysokie zyski. Pamiętajcie jednak, że sprzedaż na Allegro to nie wstawianie kilku produktów dziennie i czekanie na klientów. To codziennie monitorowanie cen u konkurencji, uruchamianie aukcji. Dla ludzi myślących pragmatycznie odpowiednim wyjściem jest założenie konta formowego na platformie i uruchomienia na niej sklepu internetowego Allegro. Ta opcja niesie za sobą szereg udogodnień, zaczynając na braku konieczności ponownego umieszczania wszystkich produktów co dwa tygodnie, kończąc na niższych kosztach prowizji od sprzedaży.

Jednakże, jak już wspomniałam, jest to rozwiązanie dla początkujących. Naturalnie, istnieją przypadki Allegrowych wyjadaczy, którzy radzą sobie często lepiej niż niejeden sklep internetowy, ale są to osoby, które poza Allegro posiadają również kilka sklepów online, które generują dla nich większość przychodów.

  1. WordPress

Najpopularniejsza platforma blogowa. Dane Forbes z 2012 roku mówią o 60 milionach stron opartych o ten system. WordPress.com podaje w swoich statystykach, że każdego miesiąca ok 409 milionów ludzi przegląda ponad 15 bilionów stron opartych na systemie WordPress”http://fatcolors.pl/dlaczego-wordpress-jest-najlepszym-systemem-do-zarzadzania-trescia-na-stronie-internetowej/

WordPress pozwana nie tylko na prowadzenie bloga i reklamowanie swoich produktów. Już za około 30 dolarów możemy zakupić profesjonalny szablon, który pozwolić odpowiednio skonfigurować treści umieszczane na stronie, jak również umożliwi dodawanie produktów

Wystarczy założyć serwer (np. http://o12.pl/hosting

  1. PrestaShop

Kolejnym, wydaje się, że najłatwiejszym rozwiązaniem jest założenie darmowego sklepu internetowego na stronie PrestaShop. Strona oferuje nie tylko założenie, konfigurację i spersonalizowanie wyglądu sklepu, ale również szereg szkoleń, które mają na celu polepszyć wydajność sklepu i uczynić cię ekspertem e-commerce. Brzmi jak konkurencja dla WordPressa..

  1. Agencje interaktywne

No właśnie, dlaczego nie poprosić o pomoc specjalistów? Kupowanie hostingów jest dobrym rozwiązaniem, ale przedsiębiorcy, którzy chcą na bieżąco dopasowywać się do potrzeb klientów powinni pomyśleć o pomocy profesjonalistów. W każdej z agencji, która posiada w swojej ofercie usługę web designu, pracuje zespół ludzi, którzy pasjonują się projektowaniem i programowaniem, i zgodnie z twoimi wymaganiami, znajda dla ciebie najlepsze możliwe rozwiązanie za niewielką cenę. W zależności, czy interesuje cię podstawowy landing page, czy sklep z wieloma zakładkami i podstronami – uzyskasz założony efekt oraz sklep internetowy, którym będziesz mógł samodzielnie zarządzać.

A z naszej strony mała rada:

  • Zadbaj, by Twój sklep prezentował się profesjonalnie i estetycznie. Nie decyduj się na ciemne kolory i wymyślne, małe czcionki. Sklep ma być widoczny i łatwy w obsłudze. Współczesny konsument jest leniwy, lubi mieć wszystko podane na tacy bez konieczności podejmowania jakiegokolwiek wysiłku.

  • Zagwarantuj klientowi komfort i bądź na każde jego zawołanie. Pamiętaj, że niezadowolony klient opowie o swoim doświadczeniu grupie znajomych, a nie chcesz przecież zbędnego czarnego PRu, prawda?

  • Pamiętaj, że obsługa klienta nie sprowadza się jedynie do zaksięgowania kwoty na koncie i wysłania produktów. Zarówno obsługa przed jak i posprzedażowa odgrywają niezwykle ważną rolę w procesie dokonywania zakupów. Odpowiadając na ewentualne pytania klienta zadbaj by poczuł się komfortowo; pokaż że traktujesz go priorytetowo – nie szablonowo.

    Po zrealizowaniu transakcji, zwłaszcza na początku Twojej kariery handlowca, pozwól sobie zadzwonić do klienta z pytaniem, czy towar/usługa spełniła jego oczekiwania – możesz na tym jedynie zyskać. Możesz zawsze poprosić o pozostawienie swojego śladu w postaci rekomendacji, którą umieścisz na stronie lub pozytywnego wpisu na jednym z forów tematycznych.

Kilka słów o pozycjonowaniu.

Jeśli właśnie rozpoczynasz swoją przygodę z e-commerce powinieneś zadbać o to, by sklep był widoczny i rozpoznawalny. Możesz sprzedawać najlepszej jakości produkty, ale pozostając niewidzialnym w Internecie nie masz co liczyć na wzrost sprzedaży. Doskonałym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest zapoznanie się z pojęciem SEM. Większość przedsiębiorstw otwarcie korzysta z gotowych rozwiązań agencji interaktywnych, jakimi są kampanie Google AdWords. Nie jest również tajemnicą, że AdWords to najbardziej efektywne narzędzie remarketingowe. Za ustaloną przez Ciebie kwotę oraz dobrane słowa – klucze AdWords jest w stanie skupić na Twojej stronie uwagę ludzi potencjalnie zainteresowanych branżą, w której działa twoja firma. Płacisz jedynie za efekty, a te z kolei sa gwarantowane.

olga.

E-commerce, czyli jak zacząć sprzedawać w Internecie

XXI wiek to czas dynamicznego rozwoju i postępu technologicznego. Świadomi tempa zmian przedsiębiorcy starają dopasować się do rozwijających trendów tak, żeby sprostać oczekiwaniom, coraz bardziej wymagającego konsumenta. Zwykło się mówić, że urodzone po 1990 r. pokolenie Y należy do wymagających i niecierpliwych. Istnieje przekonanie, że ludzie, którzy przyszli na świat po upadku komunizmu, chcą więcej, szybciej i lepiej. W miejsce pokolenia Y weszły już kolejne i to im musi stawić czoła współczesny sprzedawca.

Żyjemy w ciągłym pośpiechu i stresie, chcemy wiele za niewiele, szybko, sprawnie i tanio. Młodzi, wchodzący na rynek pracy uczeni są nie, jak nasi rodzice i dziadkowie, pracować dla kogoś ale tego, by inni pracowali dla nich.

Istnieje niewiele osób, które nie spotkały się z określeniem „start-up”. Ambitni absolwenci prześcigają się w pomysłach na nowe biznesy, zakładając firmy oferujące często niestandardowe produkty i usługi. Każdy z nich zdaje sobie sprawę, jak dynamicznie rozwija się sprzedaż internetowa oraz dobrze wie, że to co jest popularne dziś, jutro może tę popularność stracić, a na rynku toczy się ciągła walka o klienta.

Specjaliści ds. sprzedaży internetowej na całym świecie są zgodni co do kierunku jaki obiera
e-commerce. Według raportu portalu natemat.pl trendy e-handlu na rok 2015 to m.in.:

  • sprzedaż transgraniczna,

  • multichannel,

  • skrócenie czasu dostaw,

  • personalizacja reklam,

  • płatności mobilne.

(źródło: http://piotrkrawiec.natemat.pl/128667,top-5-trendow-dla-e-commerce-na-2015)

Wydaje się to być idealnym podsumowaniem wymagań współczesnego konsumenta.

Kierując się wymienionymi trendami, młody przedsiębiorca chcący rozpocząć swoją przygodę z Internetem, powinien mieć na uwadze kilka aspektów.

  1. Sales is about emotions. Budowanie długotrwałych relacji z klientem jest niezwykle ważnym elementem sprzedaży. Mówi się, że jest to najważniejszy aspekt podczas negocjacji prowadzonych w Chinach. Każdy dobry sprzedawca powinien wcielić się w rolę klienta, podejść do niego indywidualnie. Spamowanie szablonowymi reklamami może go jedynie odstraszyć. Klient, którego zaufanie wzbudziłeś, będzie skłonny nie tylko kupić twój produkt, ale również polecić go innym. Odpowiednie podejście może czasem zdziałać więcej niż oferowany przez nas produkt.

  2. Widoczność! Żyjemy w dobie Facebooka. Ile razy widzimy 9-letnie dziecko, korzystające z najnowszego iPhona i śmiejemy się, że my w tym wieku wisieliśmy na trzepaku przed domem. Każdy komu zależy na rozwoju firmy, powinien zapoznać się z tym jak działają największe portale społecznościowe. Firmy posiadające konta na portalach takich jak Twitter, Facebook, czy Instagram prześcigają się pomysłami, jak zachęcić do siebie większą ilość klientów. W tym przypadku liczy się wysokiej jakości kontent. Nieodpowiednio dobrane treści, mogą przynieść nam więcej szkody niż pożytku. Jednym z wymienionych trendów jest wielokanałowość, idealnym przykładem jest jedna z kampanii reklamowych firmy Amazon, który wykorzystując ideę multinachannel, znacząco wpłynął na poziom sprzedaży. Firma reklamująca produkty na swoim koncie na Twitterze, poinformowała fanów, że w momencie użycia hashtagu #AmazonBasket przy produkcie, który przykuł ich uwagę, wysyłamy polubiony produkt bezpośrednio do naszego koszyka na stronie Amazon. Genialne!

  3. No własnie, Amazon. Zarówno on jak i polskie Allegro są miejscem spotkań wszystkich młodych przedsiębiorców, którzy rozpoczynają swoją przygodę ze sprzedażą internetową. Każdy, kto chce rozpocząć działalność ale nie wie jak, zawsze może zacząć od założenia sklepu internetowego na jednej z tych platform. Każdy z klientów będzie miał możliwość wystawienia opinii po nabyciu produktu, dzięki czemu nasz profil w sposób naturalny stanie sie atrakcyjny i wiarygodny. Minusy? Niestety każdy Allegrowicz zdaje sobie sprawę z kosztów jakie niesie za sobą umieszczanie produktów, prowizja jaką od sprzedaży pobiera portal, itp.

  4. Dlatego kolejnym rozwiązaniem jest założenie strony internetowej lub sklepu internetowego. Jest to przedsięwzięcie nieco bardziej kosztowne, ale zdecydowanie można je nazwać inwestycją. Dobrze zarządzany sklep internetowy, jest w stanie generować zyski wysokie na tyle, by po kilku miesiącach zapomnieć o pieniądzach wydanych na jego budowę. Podczas tworzenia takiego sklepu, warto rozejrzeć się za agencjami interaktywnymi. Każda z nich prześciga się w walce o klienta, oferując najniższą cenę, świetną jakość obsługi i wachlarz dodatkowych usług. Dobrze zorientowana osoba wie, że często oferta agencji interaktywnej obejmuje nie tylko założenie sklepu czy strony internetowej, ale również cały wachlarz usług marketingowych, takich jak kampania AdWords, pakiet popularnego ostatnio marketingu szeptanego, czy prowadzenie konta na Facebooku. Strony oferowane przez agencje zawierają również wersję mobilną i szereg innych udogodnień dla wymagającego klienta.

Nie ma więc na co czekać. Nie chcemy przecież, by nasz pomysł zdążył wykorzystać ktoś inny. Jak powiedział Rick Hoyt – maratończyk i Ironman, który zasłynął tym, że każdy dystans pokonywał wraz ze swoim niepełnosprawnym synem – Everything is possible, as long as you make up your mind!

Powodzenia!