LinkedIn jako potężne narzędzie B2B: Jak generować leady i zwiększyć sprzedaż?

Media społecznościowe to świetne miejsce na pozyskiwanie nowych odbiorców oferty Twojej firmy. W działaniach marketingowych warto wykorzystać nie tylko Facebooka i Instagrama, ale także LinkedIn. Przeczytaj poniższe wskazówki i dowiedz się, jak generować leady na tym portalu i zwiększać sprzedaż!

Generowanie leadów na LinkedIn

Ten popularny portal internetowy to nie tylko miejsce spotkań pracodawców z ich potencjalnymi pracownikami. Jest to też ogromne skupisko specjalistów z wielu branż, którzy każdego dnia dzielą się swoją wiedzą oraz pasją z innymi użytkownikami za pomocą publikowanych postów. Medium to jest również coraz częściej wykorzystywane w marketingu, w celu dotarcia do kolejnych, potencjalnych klientów z ofertą swej marki. Używając LinkedIn w działaniach promocyjnych możesz:

  • oszczędzić na kosztach reklamy – profil zakładasz za darmo!
  • poprawić swój współczynnik konwersji, dzięki przydatnym funkcjom,
  • zwiększyć prestiż marki,
  • pozyskać nowe leady i poprawić sprzedaż,
  • zwiększyć zwrot z inwestycji (ROI).

Co to jest lead?

W marketingu internetowym lead to osoba, która może stać się potencjalnym klientem Twojej firmy. Tą nazwą określa się użytkowników, którzy wykazali zainteresowanie ofertą, odwiedzając stronę firmową, pozostawiając komentarz pod postem w social mediach lub zadając pytanie dotyczące asortymentu. Docierając do ich jak największej liczby, poprawiasz więc swoje szanse na sprzedaż.

4 metody generowania leadów na LinkedIn

Generowanie leadów (https://www.cleveragency.pl/generowanie-leadow) wiąże się z dodatkowymi kosztami dla użytkowników LinkedIn. Aby jednak Twoje starania rzeczywiście przyniosły wymierne rezultaty, musisz przede wszystkim zoptymalizować profil firmowy, który powinien prezentować się profesjonalnie i wzbudzać zaufanie wśród potencjalnych klientów. Zaprezentuj na nim swoje sukcesy, posiadane certyfikaty i doświadczenie branżowe. Stwórz atrakcyjny baner, bazujący na identyfikacji wizualnej marki. Zastosuj poniższe wskazówki, zwiększając swoje szanse sprzedażowe. 

1. Publikuj wartościowe treści

Staraj się zachować dużą aktywność na profilu firmowym, poprzez publikowanie wartościowych treści. Tworząc artykuły eksperckie, masz bowiem szansę trafić do szerokiego grona odbiorców, którzy będą zainteresowani skorzystaniem z Twojej oferty, i jednocześnie podnieść prestiż marki. Dobrym tematem na content są też informacje dotyczące firmy, np. relacje z ważnych wydarzeń, a także poradniki, bazy wiedzy branżowej i materiały edukacyjne. 

2. Regularnie wysyłaj zaproszenia

Systematycznie powiększaj grono swoich kontaktów, wysyłając zaproszenia nawet do 200 osób każdego tygodnia! Wybieraj użytkowników, którzy już wstępnie wykazali zainteresowanie ofertą, przeglądając profil firmowy czy komentując opublikowane na nim treści. Do tych, którzy dodadzą Cię do swojej listy kontaktowej, wysyłaj spersonalizowane wiadomości – jednak rób to z wyczuciem, aby treść nie została odebrana jako spam.

3. Organizuj ciekawe wydarzenia

Możesz zwiększyć liczbę leadów oraz sprzedaż i dodatkowo wyróżnić się na tle konkurencji, organizując webinary i inne wydarzenia online. Do uczestnictwa zapraszaj osoby ze swoich kontaktów, a także potencjalnych klientów, którzy są zaangażowani w tematykę, w jakiej się specjalizujesz.

4. Korzystaj z LinkedIn Ads

Jeśli działasz w bardzo konkurencyjnej branży lub po prostu dysponujesz odpowiednim budżetem, powinieneś zainteresować się LinkedIn Ads. Portal oferuje wiele przydatnych narzędzi marketingowych. Masz do dyspozycji reklamy:

  • wideo, które są szczególnie angażujące,
  • InMail, czyli wysyłanie wiadomości bezpośrednio do skrzynki odbiorczej leadów,
  • tekstowe, wyświetlające się w widocznym miejscu na kanale,
  • dynamiczne, o treści dostosowanej do każdego użytkownika.

Zleć generowanie leadów ekspertom!

Nie musisz samodzielnie zajmować się generowaniem leadów, lepiej skorzystać z profesjonalnej pomocy w tym zakresie! W Cleveragency (https://www.cleveragency.pl/) zajmiemy się dotarciem do nowych odbiorców Twojej oferty, aby zachęcić ich do zakupu ich usług i produktów. Zgłoś się do naszej agencji, a przygotujemy dla Ciebie kampanię dostosowaną do indywidualnych potrzeb marki.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis