5 kreatywnych sposobów na wykorzystanie Instagrama w kampaniach marketingowych

Kampania promująca markę w social mediach to tani i skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży, jeśli przeprowadzisz ją prawidłowo. Wykorzystaj do tego firmowy profil na Instagramie, którego użytkownicy mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami! Przeczytaj nasz artykuł do końca i poznaj kreatywne metody na reklamę na tym popularnym portalu.

Instagram w kampanii marketingowej

Korzystając z tego medium społecznościowego, możesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, tworząc jej pozytywny wizerunek wśród odbiorców zainteresowanych branżą, jaką się zajmujesz. Na Instagramie przekaz kreowany jest głównie za pośrednictwem obrazów, dlatego musisz zadbać o wysoką jakość zdjęć i wideo, które będziesz udostępniać na swoim kanale. Masz do dyspozycji płatne i darmowe narzędzia reklamowe, takie jak m.in.:

  • InstaStories,
  • reelsy (rolki),
  • zdjęcia i posty,
  • treści sponsorowane.

Kreatywne metody marketingu na Instagramie

W Polsce Instagram ma około 6,8 milionów aktywnych użytkowników. Korzystają z niego osoby w różnym wieku, o rozmaitych zainteresowaniach oraz nawykach konsumenckich. Na tym portalu możesz promować swoją markę, używając do tego darmowych narzędzi, a także płatnego menedżera reklam. Przemyślana strategia, dostosowana do Twojej branży, pomoże Ci dotrzeć do nowego grona obserwatorów, którzy mogą być potencjalnymi klientami. Jeśli chcesz zrobić to dobrze, zainspiruj się poniższymi wskazówkami!

1. Dopracuj profil firmowy do perfekcji

Zanim jeszcze zaczniesz intensywną kampanię promocyjną na Instagramie, zadbaj o atrakcyjny wygląd swojego profilu firmowego. Umieść na nim przydatne informacje dotyczące oferty, adres strony internetowej oraz dane kontaktowe. Nawet jeśli dopiero zaczynasz przygodę na tym portalu, opublikuj przynajmniej 9 zdjęć, których tematyka jest związana bezpośrednio z rodzajem działalności, jaką prowadzisz. 

2. Zadbaj o wartościowe InstaStories

Możesz zachęcić użytkowników do aktywnego uczestnictwa w życiu profilu firmowego za pośrednictwem InstaStories. W tym celu twórz ciekawe quizy związane z Twoją branżą i regularnie publikuj angażujące treści wizualne. Najważniejsze relacje zapisz na swoim kanale, aby nowi obserwatorzy mogli się z nimi zapoznać. Przyda Ci się przede wszystkim sekcja Q&A, w której umieścisz informacje na temat prowadzonej działalności.

3. Regularnie twórz reelsy

Tworząc krótkie, maksymalnie 60-minutowe wideo, sprawisz, że obserwatorzy będą pamiętać o Twojej marce. W przypadku rolek ważna jest nie tylko systematyczność w ich publikowaniu, ale także wartość merytoryczna. Na reelsach możesz przedstawiać nowe towary lub usługi, codzienne wydarzenia z życia przedsiębiorstwa, a także aktualne promocje i konkursy dla użytkowników. Zadbaj o estetykę filmików, aby ich oglądanie było prawdziwą przyjemnością. 

4. Nawiąż współpracę z influencerami

Śledź profile influencerów, których działalność jest związana z Twoją branżą i zapraszaj ich do współpracy. Nie muszą to być znani aktorzy czy muzycy, wystarczą konta wyróżniające się dużą aktywnością obserwatorów. Wielu z początkujących twórców contentu na Instagramie chętnie promuje marki nie tylko za pieniądze, ale też za darmowe produkty. Dzięki temu nie musisz dysponować dużym budżetem, aby nawiązać z nimi relację biznesową. 

5. Skorzystaj z menedżera reklam na Instagramie

Dysponując większym budżetem na kampanię marketingową, wykorzystaj menedżera reklam na Instagramie. Płatna reklama umożliwia bardzo precyzyjne targetowanie grupy odbiorców, do których trafisz z przekazem, a także monitorowanie efektów. Treści sponsorowane wyświetlają się obserwatorom w InstaStories oraz w strumieniu postów, gdzie przeplatają się z tymi opublikowanymi przez zwykłych użytkowników.

Prowadzenie profilu na Instagramie – wybierz pomoc ekspertów!

Nie masz czasu na samodzielne prowadzenie profilu na Instagramie? Zgłoś się do naszej agencji, w której specjalizujemy się w skutecznych kampaniach marketingowych na tym portalu. Z Cleveragency (https://www.cleveragency.pl/) zdobędziesz nowych obserwatorów, którzy mogą być zainteresowani skorzystaniem z oferty Twojej marki, a tym samym zwiększysz szansę na sprzedaż.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis