Stworzyć stronę na Facebooku – podobnie jak założyć konto prywatne – może każdy. Warto jednak pamiętać o tym, że gdy tworzymy stronę firmową na Facebooku staje się ona główną wizytówką naszej firmy w internecie. Jak założyć taką stronę i jak zadbać o to, aby nie zaszkodzić swojemu wizerunkowi?
Dobra strona firmowa na FB – co ją wyróżnia?
Aby stworzyć stronę firmową na Facebooku należy spełnić przede wszystkim dwa podstawowe warunki. Pierwszym z nich jest posiadanie swojego prywatnego profilu na Facebooku, którego nikt z obserwujących fanpage nie będzie widział, ale które umożliwi Ci jego zarządzaniem. Po drugie musisz posiadać koncepcję, czyli jego cel i konkretnie określoną grupę docelową.
Przy tworzeniu koncepcji dla firmy ważne jest zadanie sobie takich pytań jak “O czym będzie nasz fanpage?”, “Do kogo będzie skierowany?”, “Jakie treści powinny się na nim pojawić?” czy “Jaki jest nasz cel w jego prowadzeniu?”. To właśnie po takiej analizie możemy stworzyć niezwykle istotną strategię marketingową, wybrać jego nazwę i adres, który pozwoli potencjalnym klientom znaleźć naszą stronę firmową.
Proces zakładania – krok po kroku
Jeżeli posiadamy już nasze konto na Facebooku i stworzyliśmy konkretną strategię prowadzenia fanpage’a możemy rozpocząć sam proces jego tworzenia. Aby to zrobić po zalogowaniu się na Facebooka w menu w prawym górnym rogu wybieramy opcję” utwórz stronę”, która przeniesie nas do podstrony, umożliwiającej nam stworzeniu fanpage na facebooku, czyli wybranie jego kategorii, nazwy, a w przypadku lokalnej firmy lub miejsca, także jej adresu.
Po stworzeniu strony firmowej kolejnym krokiem jest zadbanie o to, aby wszystkie informacje i grafiki w ramach profilu zostały uzupełnione. Wymaga to od nas zamieszczenia podstawowych informacji o firmie, wgranie zdjęcia profilowego (w formacie 180 x 180 pikseli) oraz wgranie zdjęcia w tle (prostokątnego o rozmiarach 851 x 315 pikseli). W taki sposób uda Ci się założyć profil firmowy swojej marki.
Korzyści płynące ze strony firmowej na Facebooku
Dlaczego warto zdecydować się na profil firmowy na Facebooku? Obecnie konto na Facebooku ma niemal każdy z nas, a co za tym idzie dzięki skutecznej kampanii marketingowej na Facebooku możemy dotrzeć do nieograniczonej publiczności i komunikować się z naszą grupą docelową. Dodatkowo to właśnie na Facebooku większość z nas szuka informacji na temat firm, produktów czy usług z których korzystamy. W końcu nie masz konta na Facebooku – nie istniejesz. Dotyczy to także prowadzenia działalności gospodarczej.
Internet oraz media społecznościowe umożliwiają przedsiębiorcom reklamę swoich produktów i usług. Natomiast konsument może wyszukiwać w sieci pożądane informacje. W celu zwiększenia rozpoznawalności w social media, firmy stosują wiele instrumentów marketingowych opartych na marketingu internetowym. Jednym z nich jest strona firmowa na Facebooku.
Prowadzenie fanpage’a w tym serwisie społecznościowym to jeden z kluczowych elementów strategii biznesowej. Jeśli przeczytałeś nasz poradnik, jak założyć stronę na Facebooku dla firmy – wiesz, że to bardzo proste, a zarazem skuteczne rozwiązanie marketingowe.