Jak założyć stronę firmową (fanpage) na Facebooku i dlaczego warto ją stworzyć?

Stworzyć stronę na Facebooku – podobnie jak założyć konto prywatne – może każdy. Warto jednak pamiętać o tym, że gdy tworzymy stronę firmową na Facebooku staje się ona główną wizytówką naszej firmy w internecie. Jak założyć taką stronę i jak zadbać o to, aby nie zaszkodzić swojemu wizerunkowi?

Dobra strona firmowa na FB – co ją wyróżnia?

Aby stworzyć stronę firmową na Facebooku należy spełnić przede wszystkim dwa podstawowe warunki​. Pierwszym z nich jest posiadanie swojego prywatnego profilu na Facebooku, którego nikt z obserwujących fanpage nie będzie widział, ale które umożliwi Ci jego zarządzaniem. Po drugie musisz posiadać koncepcję​, czyli jego cel i konkretnie określoną grupę docelową.

Jak założyć stronę na facebooku dla firmy

Przy tworzeniu koncepcji dla firmy ważne jest zadanie sobie takich pytań jak “O czym będzie nasz fanpage?”​, “Do kogo będzie skierowany?”​, “Jakie treści powinny się na nim pojawić?” czy “Jaki jest nasz cel w jego prowadzeniu?”​. To właśnie po takiej analizie możemy stworzyć niezwykle istotną strategię marketingową​, wybrać jego nazwę i adres​, który pozwoli potencjalnym klientom znaleźć naszą stronę firmową.

Proces zakładania – krok po kroku

Jeżeli posiadamy już nasze konto na Facebooku i stworzyliśmy konkretną strategię prowadzenia fanpage’a możemy rozpocząć sam proces jego tworzenia. Aby to zrobić po zalogowaniu się na Facebooka w menu w prawym górnym rogu wybieramy opcję” utwórz stronę”​, która przeniesie nas do podstrony, umożliwiającej nam stworzeniu fanpage na facebooku, czyli wybranie jego kategorii, nazwy​, a w przypadku lokalnej firmy lub miejsca, także jej adresu​.

Po stworzeniu strony firmowej kolejnym krokiem jest zadbanie o to, aby wszystkie informacje i grafiki w ramach profilu zostały uzupełnione​. Wymaga to od nas zamieszczenia podstawowych informacji o firmie​, wgranie zdjęcia profilowego (w formacie 180 x 180 pikseli​) oraz wgranie zdjęcia w tle (prostokątnego o rozmiarach 851 x 315 pikseli​). W taki sposób uda Ci się założyć profil firmowy swojej marki.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:  Wpływ wizytówki Google na lokalne pozycjonowanie: Kluczowe czynniki sukcesu

Korzyści płynące ze strony firmowej na Facebooku

Dlaczego warto zdecydować się na profil firmowy na Facebooku? Obecnie konto na Facebooku ma niemal każdy z nas, a co za tym idzie dzięki skutecznej kampanii marketingowej na Facebooku możemy dotrzeć do nieograniczonej publiczności i komunikować się z naszą grupą docelową. Dodatkowo to właśnie na Facebooku większość z nas szuka informacji na temat firm, produktów czy usług z których korzystamy. W końcu nie masz konta na Facebooku – nie istniejesz. Dotyczy to także prowadzenia działalności gospodarczej.

Internet oraz media społecznościowe umożliwiają przedsiębiorcom reklamę swoich produktów i usług. Natomiast konsument może wyszukiwać w sieci pożądane informacje. W celu zwiększenia rozpoznawalności w social media, firmy stosują wiele instrumentów marketingowych opartych na marketingu internetowym. Jednym z nich jest strona firmowa na Facebooku.

Prowadzenie fanpage’a w tym serwisie społecznościowym to jeden z kluczowych elementów strategii biznesowej. Jeśli przeczytałeś nasz poradnik, jak założyć stronę na Facebooku dla firmy wiesz, że to bardzo proste, a zarazem skuteczne rozwiązanie marketingowe.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *