prowadzenie social media

Social Media Marketing – wszystko co musisz o nim wiedzieć. Facebook strona firmowa.

Prowadzenie social media marketing wiąże się z użyciem platform i sieci społecznościowych do promowania różnego rodzaju usług i produktów. W Polsce statystycznie 68,5% osób systematycznie korzysta z mediów społecznościowych. Najczęściej używane to YouTube, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i TikTok. Działania w Internecie pozwalają na rozwijanie marki i zyskiwanie nowych klientów i interakcję z nimi. Co więcej użycie social mediów pozwala na dotarcie do sprecyzowanej grupy klientów na przykład poprzez określenie wieku, lokalizacji, płci i wielu innych… Każda z wcześniej wspomnianych platform oferuje różne opcje reklam pozwalające na rozwój i jak najskuteczniejsze dotarcie do klienta.

Zgodnie z danymi uzyskanymi w 2021 roku, aż 82,2% osób korzystających z internetu jest użytkownikami Facebooka. Spore grono użytkowników sprawia, że dzięki tej platformie możesz promować swoją firmę, zakładając profil firmowy. Prowadząc taki profil warto zadbać o dobre pierwsze wrażenie, ponieważ z reguły to jest pierwsza rzecz, która przyciąga użytkownika. Zadbaj o dobrej jakości multimedia, które publikujesz, postaraj się, aby profil był przejrzysty i jednolity pod względem motywu (może to być np. konkretny kolor, który chcesz skojarzyć ze swoją marką). Ważne jest też uzupełnienie wszystkich ważnych informacji takich jak informacje o kontakcie, godzinach otwarcia, link do strony internetowej i wszystkim co sprawi, że osoba odwiedzająca Twój profil nie będzie musiała dalej szukać.

Kolejnym krokiem, którego nie można pominąć jest określenie grupy docelowej do której treści mają trafić. Przedział wiekowy, płeć, miejsce zamieszkania to wszystko może pomóc Ci w tworzeniu spersonalizowanych postów. Warto skorzystać również z postów które angażują społeczność do jakiegoś działania, na przykład zostawienia reakcji, komentarza czy do udostępnienia. Dzięki temu post ma możliwość dotarcia do większej liczby osób. Pomocne jest w tym udostępnianie postów o produktach autorstwa Twoich klientów, tworzenie konkursów i promocji dla obserwatorów lub organizowanie wydarzeń. Bycie aktywnym jest równie ważnym elementem prowadzenia profilu firmowego. Odpowiedzi zarówno na pozytywne i negatywne komentarze świadczą o dobrej komunikacji i dbaniu o dobre relacje z obserwatorami. Bardziej zaawansowaną formą promocji i budowania profilu jest inwestycja w płatne reklamy na Facebooku. Zaletą tego zabiegu jest szybkość, skuteczność i stosunkowo niska cena. W postach reklamowych należy postawić na chwytliwy tekst, wyróżniające się multimedia i nawołanie do interakcji. Możesz też skojarzyć swoją firmę z konkretnym kolorem, najlepiej rzucającym się w oczy, systematyczne używanie tego koloru w postach i na profilu sprawi, że po jakimś czasie będzie on przypominał obserwatorom o Twojej marce.

Działania w marketingu social media dają potencjał na osiąganie zadowalających wyników, jeśli chodzi o rozwój marki. Ważne jest jednak, żeby na samym początku opracować strategię dopasowaną do konkretnych odbiorców oraz platformy internetowej, z której będzie się korzystać.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis