6 pomysłów na promocję sklepu internetowego przez Facebook

Kampanie reklamowe na Facebooku od kilku lat z powodzeniem cieszą się niemalejącą popularnością i skutecznością. Najnowsze raporty donoszą, że przeciętny użytkownik Facebooka spędza na tym portalu około dwóch godzin dziennie. W tym czasie docierają do nas niezliczone ilości treści, które w natłoku informacji możemy po prostu przeoczyć. Jak sprawić, by promocja na Facebooku była skuteczna i przyciągnęła oko naszego przyszłego klienta. Oto kilka pomysłów jak skutecznie przeprowadzić promocję sklepu internetowego za pomocą tego portalu.

Spotkajmy się

Facebook oferuje nam tworzenie wydarzeń, na które możemy zaprosić swoich znajomych i dać początek rosnącej fali osób deklarujących „wzięcie udziału w wydarzeniu”. Podczas tej formy promocji możemy zaplanować spotkanie wirtualne, lub odbywające się w świecie rzeczywistym. Tematem takiego spotkania mogą być interesujące dla naszych klientów informacje pochodzące z naszej branży, lub promowanie naszej oferty sprzedażowej. To właśnie rozpoznawalność jest jednym z kluczowych czynników osiągania sukcesu na rynku.

Budowanie więzi

Portal umożliwia nam stworzenie sieci komunikacyjnej integrującej ludzi z każdego zakątka świata. Dzięki temu mamy możliwość targetowania swojej oferty w celu dotarcia do odpowiednich grup konsumentów. Ważne jest, aby wchodzić w interakcję z naszymi odbiorcami poprzez dodawanie komentarzy, polubień, odpowiadania na prywatne komentarze i podziękowań za pozytywne opinie.

Hasztag

Dodawanie do naszych treści hasztagów zwiększa prawdopodobieństwo dotarcia do szerszej grupy odbiorców. Jeżeli zamieszczając jakiś materiał wzbogacimy go o hasztagi możemy sprecyzować swoją grupę konsumentów o osoby zainteresowane konkretnym zagadnieniem. Warto stworzyć swój własny hasztag (może być to chociażby nazwa firmy) i urozmaicać nim swoje posty.

Reklamy sponsorowane

Użytkownicy Facebooka mają możliwość skorzystania z reklamy sponsorowanej, która zagwarantuje dotarcie do konkretnej liczby odbiorców. Ponadto korzystając z opcji płatnej reklamy portal informuje nas o skuteczności zamieszczonej przez nas reklamy. Dodatkowym atutem jest to, że sami możemy ustalić ile jesteśmy w stanie przeznaczyć na ten rodzaj promocji.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:  Marketing dla firmy kosmetycznej - czyli jak reklamować firmę kosmetyczną?

Reklama Lokalna Facebook Ads

Jeśli prowadzimy biznes lokalny idealnym rozwiązaniem dla naszego przedsiębiorstwa będzie reklama lokalna, która umożliwia dotarcie do grupy odbiorców mieszkających w naszym mieście, lub w ustalonej odległości od niego.

Katalog produktów

Idealnym rozwiązaniem dla promocji sklepu na Facebooku jest stworzenie katalogu produktów. Niestety w Polsce nadal nie jest dostępna sprzedaż za pośrednictwem tego portalu, ale mamy na to gotowe rozwiązanie. Umieszczając zdjęcie i informację o produkcie możemy przekierować odbiorcę na podstronę naszego sklepu, bądź do okna rozmowy w Messengerze. Również należy pamiętać o tym, aby w informacjach na profilu naszej firmy umieścić link do naszego sklepu, ułatwi to konsumentowi dotarcie do naszej strony internetowej.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis