Jak pobrać fakturę na reklamację z Facebooka?

UZUPEŁNIENIE DANYCH – MENEDŻER REKLAM

1. Po pierwsze, aby otrzymać taką fakturę należy udostępnić swoje dane przez Menedżera Reklam, o którym pisaliśmy już w innym poście (link do postu „Jak promować posty na Facebooku?”)

2. Aby Facebook mógł wystawić fakturę musisz wprowadzić dane firmowe – gdzie je wpisać? Ponownie znajdujemy się w Menedżerze. Klikamy w menu, które znajduje się w lewym górnym rogu (trzy poziome kreseczki). Przechodzimy w „ustawienia” w sekcji, która nazywa się tak samo, czyli „ustawienia”. Po wejściu dostaniemy do wypełnienia formularz, w którym uzupełniasz dane firmowe.

3. Poza podstawowymi danymi mamy też kilka innych punktów. Przy wyborze celów swojej reklamy mamy możliwość zaznaczenia dwóch opcji, jeśli chcemy aby zaksięgowano fakturę jako koszty uzyskania przychodu, należy wybrać „Tak, kupuję reklamę do celów biznesowych”. Zmiana tej opcji później może być problematyczna dlatego warto pamiętać o wyborze tej opcji na początku.

4. „Europejski identyfikator płatnika VAT” to nic innego jak nasz numer NIP, który obowiązkowo trzeba wpisać, tak samo w lewej rozpijanej sekcji wybrać „PL”

5. Następnym krokiem jest wybór „Tak, reprezentuję agencję kupującą reklamy dla reklamodawcy”/„Nie reprezentuję agencję kupującą reklamy dla reklamodawcy” – opcję „nie” zaznacza się kiedy nie prowadzimy kampanii dla innych klientów.

6. Kiedy już wszystko zostało wypełnione można przejść do wygenerowania faktury na Facebooku.

GENEROWANIE FAKTURY – FACEBOOK ADS

W „ustawieniach” wchodzimy w „rozliczenia”. Po tej czynności powinna wyświetlić nam się lista wszystkich faktur z Facebooka w wybranym okresie. Zazwyczaj zależy nam o fakturze z poprzedniego miesiąca dlatego bardzo ważnym jest wiedzieć z jakiego miesiąca generujesz fakturę. Faktury można pobrać pojedynczo, albo wszystkie na raz wybierając opcję „Pobierz wszystkie faktury”- taki plik w PDF możemy zanieść do księgowej, która zajmie się całą resztą.

Poprzedni Wpis
Następny Wpis