W Polsce Facebook jest nadal pionierem wśród portali społecznościowych z reklamowym potencjałem. Serwis ten jest platformą dynamiczną- często wprowadzane są tam nowe formaty i algorytmy. Zapewne z własnego doświadczenia doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak pożytecznym narzędziem w pozyskiwaniu nowych klientów mogą być reklamy na Facebooku. Kilka porad przedstawionych poniżej pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał Facebook Ads i przede wszystkim uniknąć marnowania Twoich pieniędzy.
Zawsze korzystaj z Menadżera Reklam.
To oczywiste, że Menadżer Reklam jest narzędziem potężnym – oferuje więcej opcji doboru grupy odbiorców kampanii i ustawiania stawek za poszczególne reklamy, co w praktyce przekłada się po prostu na tworzenie lepszych reklam.
Twórz kampanie krótkoterminowe oparte o konkretne cele.
Facebook pozwala na wybieranie jednego z pięciu celów dla naszej kampanii marketingowej:
- konwersja,
- polubienia,
- linki do strony zewnętrznej,
- wyświetlenia zdjęcia lub nagrania video,
- zaangażowanie dla konkretnego posta.
Wybór odpowiedniego celu jest szczególnie istotny dla działań promocyjnych, ponieważ przekłada się na sposób funkcjonowania algorytmów Facebooka, odpowiedzialnych za zasięg reklamy i sposób jej wyświetlania.
Kliknięcie w link to jeden z najważniejszych celów. Wybierając go, algorytmy Facebooka wyświetlą reklamę osobom, które prawdopodobnie w niego klikną. Cel ten przeznaczony jest dla osób zainteresowanych zwiększeniem ruchu na stronie.
Konwersja to cel, który ustawia algorytm na pozyskanie potencjalnych klientów, mających największą szansę na przejście ścieżki sprzedażowej.
Trzecim ważnym celem jest zaangażowanie użytkownika. Wydaje się, że ten cel jest niemierzalny, jednak istnieje duża zależność między zaangażowaniem klientów w społeczności Fb, a ilością wydanych przez nich pieniędzy.
Automatyczna optymalizacja nie zawsze jest dobrym wyborem.
Wielu ekspertów zgadza się, że automatyczne optymalizowanie kampanii na Facebooku działa. Jednak ma sens dopiero wtedy, gdy reklama jest skierowana do przynajmniej 10 tys. użytkowników. Alternatywą jest manualne optymalizowanie kampanii. Dobrym rozwiązaniem jest tworzenie kampanii dla mniejszej grupy odbiorców (np. około tysiąca). Ustawiaj wysokie stawki CPM lub CPC, ponieważ pozwoli Ci to na przelicytowanie swojej konkurencji i osiągnięcie dobrego zasięgu. Rób tak do momentu, w którym uznasz, że kampania została odpowiednio ustawiona pod kątem odbiorców oraz kreacji reklamowej. Wtedy możesz rozpocząć pracę z pełnym budżetem.
Istnieje zależność między celem kampanii a wielkością grupy targetowej.
Aby uzyskać wysokie zaangażowanie wobec Twoich treści, musisz bardzo dokładnie określić swoją demografię docelową. Nie ma sensu tworzyć kampanii kierowanej do dziesiątek tysięcy ludzi, jeżeli możesz dokładnie opisać swój target i stworzyć znacznie tańszą kampanię dla kilkuset osób. Ostatecznie okaże się, że to ta druga wygenerowała większe zainteresowanie i ruch na stronie. Pamiętaj jednak, że wszystko zależy od Twoich celów biznesowych.
Targetowanie geograficzne i demograficzne może Ci tylko pomóc.
Reklama na Facebooku nie zadziała, gdy będziemy adresować ją do wszystkich. Znacznie lepiej jest starannie selekcjonować swoich potencjalnych klientów- ze względu na dane geograficzne i demograficzne.
Każde miejsce, w którym umieścisz reklamę, powinno być prowadzone w osobnej kampanii reklamowej.
Reklamy na Fb mogą być wyświetlane w czterech miejscach:
- na komputerze (news feed),
- na urządzeniu mobilnym (mobile news feed),
- prawa część ekranu strony internetowej na komputerze,
- audience network.
Dobrą praktyką jest umieszczanie pojedynczych treści w jednym z czterech miejsc. Dzięki takiemu podejściu łatwiej śledzić skuteczność kampanii i ją optymalizować.
Warto pamiętać, że kampania na Facebooku rządzi się podobnymi prawami jak każda inna forma reklamy. Siła mediów społecznościowych z roku na rok jest jednak coraz większa, a co za tym idzie – rośnie konkurencyjność promowanych treści.