Jak zorganizować konkurs na Facebooku?

Pomimo tego, że konkurs na Facebooku to obecnie bardzo popularny sposób promocji profilu przeprowadzenie go w sposób zgodny z regulaminem Facebooka nie należy do najprostszych. Jak przeprowadzić konkurs na Facebooku tak, aby nie naruszyć zasad?

Po pierwsze pamiętaj, że konkurs na Facebooku nie może obejmować losowania, udostępniania lub tagowania​. O co dokładnie chodzi? Wszelkiego rodzaju konkursy na Facebooku które wymagają lajkowania profilu lub postu, oznaczania znajomych w komentarzu czy mówią o tym, że zwycięzca konkursu zostanie wylosowany są nielegalne i po zgłoszeniu mogą zostać usunięte​.

contest-1767672_1920

Warto także zastanowić się, czy dany konkurs jest nam potrzebny. Jeżeli Twój profil kierowany jest do klientów biznesowych​, a nie indywidualnych tego typu narzędzie nie jest Ci w ogóle potrzebne. Tak samo w przypadku klientów indywidualnych należy rozważyć, czy tego typu rozwiązanie przyciągnie na Twój profil potencjalnych klientów, czy tylko tzw. konkursowiczów​, którzy zainteresowani są tylko bezpłatnym produktem, a nie innymi produktami lub usługami które oferujesz.

Zapoznaj się z regulaminem Facebooka i prawem​. To właśnie tam znajdziesz informacje które pomogą Ci się uchronić przed mandatem, usunięciem posta lub nawet zablokowaniem profilu. Pamiętaj, że nie tylko Ty musisz przestrzegać regulaminu, ale także stworzyć regulamin swojego konkursu​, który musi znajdować się w widocznym miejscu na fanpage’u.

Bardzo ważnym etapem jest także planowanie samego konkursu – jego formy, nagród, sposobu przedstawienia, wyłaniania zwycięzców. Bez tego nie uda Ci ani zaangażować odbiorców, ani stworzyć regulaminu, który jest niezbędny, aby konkurs przebiegł bez przeszkód. Warto zastanowić się także czy konkurs chcemy przeprowadzić w poście czy w aplikacji, która pomimo tego, że często wymaga od nas osobnego budżetu może być atrakcyjniejsza dla odbiorców.

Każdy wie, że w konkursie najważniejsza jest nagroda​, dlatego należy zadbać o to, aby była ona na tyle atrakcyjna aby zachęcić użytkowników Facebooka do wzięcia udziału w konkursie. Bardzo ważne jest jednak to, aby była ona związana z profilem naszej działalności – zmniejszy to zainteresowanie naszym profilem masowych konkursowiczów. Pamiętaj także o tym, że konkurs nie może być skomplikowany​– nikt nie chce spędzić wielu godzin na analizowaniu zadania konkursowego.

Ostatnim ważnym elementem który może wpłynąć na zainteresowanie naszym konkursem to jego wypromowanie​. Możemy to zrobić za pomocą reklamy na Facebooku, ale także przez przypominanie o nim użytkownikom w postach, poprzez newsletter, inne kanały social media, które posiadamy czy po prostu za pomocą ulotek.

Pamiętajcie, że każdy konkurs na Facebooku musi być zorganizowany zgodnie z regulaminem, posiadać własny regulamin i być atrakcyjny dla użytkowników Facebooka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>